Ministerstvo zemědělství připravuje soutěž na propagaci biopotravin, chce zvýšit jejich odbyt. Měla by se vypsat v příštím roce, stát bude 30 milionů korun. Uvedl to ředitel ministerského odboru environmentálního a ekologického zemědělství Jan Gallas. Podle manažerky Pro-Bio Svazu ekologických zemědělců Kateřiny Urbánkové tolik stát doposud do kampaně za biopotraviny nikdy neinvestoval. Například na propagaci značky Klasa dá stát za dva roky přibližně desetinásobek této sumy. Půda v ekologickém režimu zabírá v ČR zhruba 12 procent zemědělské půdy.
Výběr firmy, která kampaň uskuteční, bude na Státním zemědělském intervenčním fondu. "Od kampaně si mnohé slibuji. Že to nebude jednorázová akce, kdy stát vydá třicet milionů korun. Protože za rok něco změnit je strašně nereálné. Je potřeba soustavná práce," řekla Urbánková. Podle ní je třeba pracovat i s dětmi ve školách a v mateřských školkách. V České republice se přibližně třetina tuzemské bioprodukce prodá spotřebitelům. "Až dvě třetiny skončí jako konvenčně zpracované nebo se vyvezou do zahraničí," dodal Gallas. Podle něj se v ČR vypěstuje a vychová dostatek bioprodukce, chybí však její zpracovatelé. Nakonec se tak může stávat, že na pultech obchodů zákazník objeví vedle sebe produkty, které jsou shodné. Jeden z nich, označený jako bio, však bude stát až dvojnásobek.*