Přerovský Pivovar Zubr loni uvařil 240 000 hektolitrů piva, což je stejné množství jako v roce 2013. Prodej piva v loňském roce nepříznivě ovlivnilo studené a deštivé léto i pokles konzumace piva v restauracích. Uvedl to ředitel Pivovaru Zubr Tomáš Pluháček.
Obrat v pozitivním vývoji prodeje Pivovaru Zubr podle Pluháčka nastal loni v srpnu, kdy začalo častěji pršet a lidé měli méně příležitostí posedět s přáteli na venkovních zahrádkách, které jsou motorem letního prodeje piva. Podzim a závěr roku, který je ve znamení vánočních nákupů, se už podle Pluháčka naopak vydařily a vynahradily letní ztráty.
Pivovar Zubr na sklonku loňského léta začal vařit nové jedenáctistupňové pivo Grand s vyšším obsahem hořkých a aromatických látek, díky kterému dal poptávce nový impulz. Volba na jedenáctistupňové pivo podle Pluháčka padla kvůli tomu, že tato část pivního trhu nyní roste nejrychleji. Novinka se stala nejprodávanějším pivem našeho pivovaru. Na začátku února se proto bude pivo Grand stáčet také do lahví, uvedl Pluháček.
Export se na loňském prodeji Pivovaru Zubr podílel zhruba 20 procenty. Hlavním vývozním teritoriem zůstalo Slovensko. Pivovar loni vyvážel také do Švédska, Estonska či Finska. První zásilky plechovek s pivem Zubr zamířily na Kapverdy, podotkl Pluháček.
Zhruba 65 procent piva loni přerovský pivovar prodal v sudech a zbývající část výstavu připadla na lahve, plechovky a PET láhve. Pivovar Zubr patří mezi výjimky, protože stále prodává více piva v sudech než v ostatních typech obalů, řekl Pluháček. Loni po předchozím rychlém růstu mírně klesl prodej ochuceného piva s logem Pivovaru Zubr. Nižší poptávka po pivních mixech podle Pluháčka souvisela s chladným počasím v létě i tím, že tato piva už mají svůj zenit v Česku zřejmě za sebou.*