Plzeňský Prazdroj vykázal loni čistý zisk 4,5 miliardy korun při tržbách 16,5 miliardy korun. Meziroční srovnání nelze vyčíslit, protože v minulých letech měla firma finanční roky od dubna do konce března a za rok 2017 zveřejnila hospodaření jen od 1. dubna do konce roku. Podnik loni investoval 1,4 miliardy korun, z toho přes půl miliardy do výroby. Uvedla to Jitka Němečková, mluvčí největšího českého pivovaru, který 31. března 2017 převzala skupina Asahi.
Investice se opět zvýšily díky podpoře japonského vlastníka. Na dani z příjmu loni Prazdroj zaplatil do státní kasy 780 milionu korun, celkem pak na všech daních odvedl pět miliard korun.
Prazdroj vykázal v uceleném fiskálním roce od dubna 2016 do konce března 2017 tržby téměř 16 miliard Kč a zisk před zdaněním 4,8 miliardy Kč. Kvůli sladění finančního hodnocení s mateřskou Asahi zveřejnil ještě hospodaření za duben až prosinec 2017, kdy utržil přes 12 miliard korun a zisk po zdanění činil 2,6 miliardy Kč.
Prazdroj loni v ČR a v cizině prodal rekordních 11,5 milionu hektolitrů piva, meziročně o čtyři procenta více. Odbyt v zahraničí činil 4,3 milionu hektolitru, o 4,5 procenta více, což bylo také maximum v historii firmy. Přímý export piva vyrobeného ve třech českých závodech Prazdroje vzrostl o 13 procent a překročil 1,7 milionu hektolitru. Na domácím trhu se prodej piva zvýšil o 3,8 procenta na 7,2 milionu hektolitru. Podle obchodního ředitele Tomáše Mráze to bylo dáno teplým počasím s nejdelší hlavní letní sezónou, ale také úspěchem programů na podporu hospod a restaurací.
Loni například pivovar proškolil 1217 hospodských a restauratérů. Velký úspěch má podle Mráze program Vesnice, který chce vrátit společenský život do vesnických hospod. Je v něm už přes 115 podniků a jejich tržby rostou rychleji než průměr trhu.*