Slovenská divize japonské pivovarské společnosti zvýšila prodej českého piva

Společnost Plzeňský Prazdroj Slovensko, která je slovenskou divizí japonské skupiny Asahi, loni zvýšila prodej piva v zemi pod Tatrami téměř o pět procent na více než 1,5 milionu hektolitrů. Většinu z tohoto objemu tvořily české značky koncernu. Novinářům to řekl obchodní ředitel firmy Martin Grygařík.

Nejprodávanější značkou Plzeňského Prazdroje Slovensko byly loni značky Velkopopovický Kozel a Pilsner Urquell. Do prodejního portfolia firmy patří rovněž například Radegast, Gambrinus, Excelent či Birell a také slovenské značky Šariš, Topvar a Smädný Mních, které Asahi vaří ve svém pivovaru na Slovensku. Podle Grygaříka se české značky na prodeji firmy loni podílely zhruba 70 procenty.

Tržní podíl Plzeňského Prazdroje Slovensko loni na Slovensku, kde firma zaměstnává přes 650 pracovníků, stoupl na 37,1 procenta. Jedničkou na slovenském trhu s pivem je koncern Heineken. Podle Grygaříka se preference Slováků při výběru piv postupně mění. Největší zájem je sice nadále o kategorii prémiových ležáků, stoupá ale poptávka po nealkoholických pivech.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down