V podzimní části potravinové sbírky se vybralo 684 tun zboží, meziročně méně. Lidé darovali 612 tun potravin a 72 tun drogerie. Většina se vybrala na konci listopadu přímo v obchodech, do tohoto úterý se lidé mohli zapojit ještě nákupem v internetových obchodech. O konečném výsledku sbírky informovala Vendula Seifertová z federace potravinových bank. Loni se v podzimním kole sbírky vybralo 718 tun zboží. Nynější nižší výtěžek mohl podle organizátorů souviset s tím, že lidé už v září věnovali bankám zboží pro lidi zasažené povodněmi.
Sbírka se koná dvakrát ročně – na jaře a na podzim. Celkem letos potravinové banky získaly rekordních 2049 tun zboží. Suma zahrnuje i pomoc, kterou lidé darovali během zářijových povodní.
Pomoc v době povodní
S podzimní sbírkou pomáhalo přes 5400 dobrovolníků, konala se v 2250 prodejnách a e-shopech. Skončila toto úterý, na které připadlo Giving Tuesday, tedy Dárcovské úterý. "Výsledek nás velmi překvapil, i vzhledem k nedávné ohromné materiální pomoci, kterou lidé prostřednictvím potravinových bank darovali v době povodní," uvedl Aleš Slavíček, předseda České federace potravinových bank. Vybrané zboží potravinové banky rozdělí mezi seniory, rodiny samoživitelů, pěstounské rodiny, handicapované osoby i lidi bez domova, kteří se potýkají s tíživou životní situací.
Zapojené internetových obchodů
Organizátoři uvedli, že v posledních sbírkách více lidí přispívá prostřednictvím e-shopů. Nyní zboží z internetových obchodů činilo 12,7 procenta z celkového objemu. Díky těmto darům mohou potravinové banky dokoupit zboží, které se ve sbírce nevybere, nebo speciální zboží, jako jsou bezlepkové potraviny. "Jsme rádi, že roste počet obchodů, které nabízejí možnost darovat on-line a že sbírku propagují až do posledního dne. Poslední darovaný balíček zákazník koupil dvě minuty před půlnocí posledního dne sbírky,“ řekl prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza.*