Čeští spotřebitelé v roce 2016 nakoupili 326 tun kávy s certifikací Fairtrade. To je o 88 procent více než v předchozím roce. Nabídka výrobků z fairtradového kakaa v loňském roce vzrostla o 56 procent. Vyplývá to z dat, která zveřejnila organizace Fairtrade Česko a Slovensko. V loňském roce na trh fairtradové kávy vstoupilo několik nových významných společností.
V loňském roce na trh fairtradové kávy vstoupilo několik nových významných společností. „Do svého portfolia zařadily kávu s certifikací Fairtrade hned dvě společnosti provozující v České republice sítě čerpacích stanic, Unipetrol-Benzina a OMV ČR,“ řekla Hana Chorváthová, ředitelka Fairtrade Česko a Slovensko. Podle ní stálicí v prodeji fairtradové kávy je společnost Tchibo Praha, která svůj sortiment stále rozšiřuje. Prodeje fairtradových káv v roce 2016 navýšily také dvě ryze české společnosti – pražírna a síť kaváren mamacoffee a pražírna Fair&Bio. Spotřebitelé nákupem výrobků s certifikací Fairtrade podporují farmáře ze zemí globálního Jihu a umožňují jim rozvíjet jejich lokální podnikání. Organizace pěstitelů získávají kromě odpovídající výkupní ceny také tzv. fairtradový příplatek, který mohou investovat do rozvoje svého podnikání a komunitních projektů. „Z prodeje fairtradové kávy v České republice získala v loňském roce družstva po celém světě 4,4 milionu korun,“ upřesnila Chorváthová.