20.09.2017 | 02:09
Autor:
Kategorie:

Více kávy s certifikací Fairtrade

Čeští spotřebitelé v roce 2016 nakoupili 326 tun kávy s certifikací Fairtrade. To je o 88 procent více než v předchozím roce. Nabídka výrobků z fairtradového kakaa v loňském roce vzrostla o 56 procent. Vyplývá to z dat, která zveřejnila organizace Fairtrade Česko a Slovensko. V loňském roce na trh fairtradové kávy vstoupilo několik nových významných společností.

V loňském roce na trh fairtradové kávy vstoupilo několik nových významných společností. „Do svého portfolia zařadily kávu s certifikací Fairtrade hned dvě společnosti provozující v České republice sítě čerpacích stanic, Unipetrol-Benzina a OMV ČR,“ řekla Hana Chorváthová, ředitelka Fairtrade Česko a Slovensko. Podle ní stálicí v prodeji fairtradové kávy je společnost Tchibo Praha, která svůj sortiment stále rozšiřuje. Prodeje fairtradových káv v roce 2016 navýšily také dvě ryze české společnosti – pražírna a síť kaváren mamacoffee a pražírna Fair&Bio. Spotřebitelé nákupem výrobků s certifikací Fairtrade podporují farmáře ze zemí globálního Jihu a umožňují jim rozvíjet jejich lokální podnikání. Organizace pěstitelů získávají kromě odpovídající výkupní ceny také tzv. fairtradový příplatek, který mohou investovat do rozvoje svého podnikání a komunitních projektů. „Z prodeje fairtradové kávy v České republice získala v loňském roce družstva po celém světě 4,4 milionu korun,“ upřesnila Chorváthová.

 

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down