Podle průzkumu, který pro Ministerstvo zemědělství udělala společnost GfK, si lidé kupují potraviny se značkou Klasa častěji. Jak uvedl ředitel výzkumu této společnosti Zdeněk Skála, Klasa patří k nejznámějším českým značkám, je mezi TOP 10 značkami, které nejvíce zaujaly zákazníky. Výzkum v obchodním řetězci Tesco podle jeho slov zjistil, že 86 procent zákazníků značku Klasa zná a je pro ně zárukou kvality a mají k ní důvěru.
„Pro 60 procent respondentů je Klasa zárukou kvality… Klasa výrobek byl ve 36 procentech nákupních košů respondentů a hlavně, proti stejnému období loňského roku nákupy výrobků Klasa významně vzrostly – v kategoriích, které byly jasně označené komunikačními materiály až o deset procentních bodů. Na to, že jde o kampaň po dlouhé době, která netrvá až tak dlouho, a že Klasa bojuje o pozornost se slevovými akcemi, je to skvělý výsledek,“ řekl Skála. Za dvouletou propagaci značky Klasa, kterou má dnes přes dvě stě výrobců na 1038 potravinách, stát platí 298 milionů korun.
Ministr zemědělství Marian Jurečka také tento týden vylosoval deset výherců velké spotřebitelské soutěže Střihněte si naše výhry!, kterou pořádal Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) od 26. září 2016 do 1. ledna 2017. Lidé za tu dobu poslali 102 tisíc herních karet s téměř třemi miliony log kvality. Samotná soutěž měla podle předchozích odhadů stát 32 milionů korun. V anketě o nejoblíbenější výrobek se značkou Klasa zvítězilo Jihočeské máslo, Lipánek, oba výrobky společnosti Madeta a.s., a Strážnické brambůrky od Petra Hobži.