Podpořit spolupráci mezi státními institucemi a spotřebitelskými organizacemi s cílem zlepšit postavení spotřebitelů v ČR i EU a oživit trh bylo cílem setkání zástupců spotřebitelských organizací z celé Evropské unie s představiteli státních úřadů, které se uskutečnilo v polovině dubna v Praze. Tato mezinárodní konference se konala pod záštitou evropské komisařky pro spravedlnost, ochranu spotřebitelů a otázky rovnosti pohlaví Věry Jourové.
Podle Jourové v této oblasti je třeba dobrá legislativa, která bude dobře fungovat v členských státech, ve spotřebitelské politice to jsou hlavně směrnice, které členské státy zapracovávají do národní legislativy. Druhou věcí jsou silné organizace, které vymáhají plnění této legislativy a třetí je náročný zákazník. „Pokud není náročný, netlačí na dodržování těch práv a dodávku kvalitního zboží za slušné ceny, tak samozřejmě legislativa i vymáhání nebude úplně účinné,“ uvedla s tím, že co se týká EK budou předkládat návrh na zlepšení spolupráce mezi spotřebitelskými institucemi v členských státech, žijeme v digitální sféře a nešvary v online obchodech neznají hranice, proto je nutné, aby organizace typu České obchodní inspekce měly možnost více spolupracovat, komise chce posílit jejich pravomoci. Připravila návrh na harmonizaci online nákupů. Měly by se sjednotit reklamační podmínky, záruční lhůty a podobně. „Touto harmonizací pravidel se otevře evropský digitální trh,“ dodala. Ředitelka Evropské organizace spotřebitelů BEUC Monique Goyens připomněla, že mnoho spotřebitelských práv existuje pouze na papíře a pro spotřebitele je stále obtížné je uplatnit. „Spolupráce státních institucí, které mají vymahatelnost těchto práv zajistit, a spotřebitelských organizací, které mají potřebné informace z praxe, je klíčová,“ zdůraznila.