V lahůdkách si Češi nejvíce potrpí na osvědčenou klasiku, kterou je chlebíček se šunkou, případně s vejcem, na bramborovém salátu. Mnohá pražská lahůdkářství tak mají nabídku založenou na tradičních výrobcích, některá prodávají také odlehčené verze chlebíčků. Vyplývá to z ankety mezi lahůdkářstvími v Praze.
"Prodej lahůdek má v Praze dlouholetou tradici. I když by se mohlo zdát, že s nástupem nových trendů v gastronomii posledních let může být toto odvětví zákazníky opomíjeno, náš obchod si na nezájem nemůže stěžovat," uvedla Anna Zamrazilová za společnost Chlebíčky Letná. Doplnila, že firemní zákazníci sice uvádějí nižší prodeje, než bývaly v 90. letech, ale své příznivce si lahůdkářský sortiment udržel do dnešní doby.
Prodejna a výrobna Chlebíčky Letná se drží podle Zamrazilové klasických druhů chlebíčků a lahůdkářských výrobků, pro které se lidé především z řad místních usedlíků vracejí. "Přibývá ale i nových zákazníků, kteří si rádi objednají chlebíčky na soukromou oslavu nebo na větší akci," uvedla dále.
V síti Ovocný Světozor, která má 14 provozoven, představují chlebíčky 30procentní podíl z celkového prodeje. Češi jsou podle jednatelky firmy Aleny Bártové při výběru spíše konzervativní, kromě nejprodávanějšího chlebíčku s vejcem, šunkou a bramborovým salátem nejvíce kupují hermelínový, s uherákem nebo šunkový.
Také Lahůdky - Palma sledují největší zájem o tradiční výrobky, mezi nejprodávanější saláty a pomazánky patří majonézové - bramborový, pochoutkový či vlašský. Lahůdky v odlehčenějších variantách jsou podle prokuristy firmy Aleše Říhy spíše okrajovým druhem.*