Rozvážkové služby pozorují větší zájem o výhodná menu či skupinové nákupy
Češi se podle služeb, které nabízejí rozvoz jídel z restaurací a potravin, snaží v posledních měsících ušetřit tím, že objednávají méně nebo volí výhodná menu. Výjimkou nejsou ani nákupy ve skupinách, kdy si zákazníci dělí cenu za dopravu. Vyplývá to z informací služeb foodora, Bolt Food a Wolt. Frekvence nákupů je podle ředitele foodory Adama Kolesy nižší také ve srovnání s dobou koronavirové pandemie, kdy lidé službu využívali téměř denně, uvedl.
"Obecně u objednávek našich zákazníků sledujeme příklon k menšímu počtu položek v košíku," řekl Kolesa. Naopak hodnota objednávky podle něj vzhledem k rostoucí inflaci stoupla. Počet restaurací a obchodů, se kterými foodora spolupracuje, se proti loňskému roku, kdy jich bylo přibližně 6000, výrazněji nezvýšil, dodal. "Po extrémních covidových letech, kdy naše zákaznická báze výrazně vzrostla a lidé si zvykli služby našeho typu využívat prakticky denně, se pomalu dostáváme do období tržní korekce," řekl dále Kolesa. Doplnil, že je foodora dostupná ve více než 170 obcích a městech v České republice.
Frekvence objednávek lehce klesá
"V poslední době pozorujeme, že frekvence, se kterou zákazníci objednávají, lehce klesá. Na druhou stranu výrazně roste průměrný nákupní košík. Oboje je způsobeno jak inflací, tak faktem, že více zákazníků objednává dohromady, aby si rozdělili náklady na dopravu," řekl manažer Bolt Food pro Česko Marek Maxa. Doplnil, že počet objednávek v létě o nižší desítky procent klesá také ve srovnání s chladnějšími měsíci. Letos to podle něj bylo umocněno větší chutí lidí vyrazit na dovolenou do zahraničí, uvedl. Rozvážková služba Wolt podle obchodní ředitelky pro Česko Lenky Kmeťové naopak pozoruje větší zájem o výhodná menu, slevové akce či věrnostní program, u kterého počet členů od začátku roku narostl o přibližně polovinu, uvedla. Rozvoz v létě tento rok neklesl, dáno to bylo také vylepšením nabídky z restaurací i obchodů, doplnila. V širším centru Prahy Wolt v noci na úterý spustil nonstop rozvoz z vybraných poboček restaurací s rychlým občerstvením, jako je KFC, McDonald's, Burger King či Pizza Hut, a potravin z Wolt Marketu. Cena nočního rozvozu je podle Kmeťové stejná jako ve dne. Přes Bolt Food si mohou zákaznici běžně objednat od 7:30 do 2:00, v pátek a o víkendu je podle Maxy interval rozšířen do 3:00. "Do budoucna také budeme chtít nabídnout doručení 24/7," řekl. Zájem zákazníků o to rozšířit možnosti doručení potravin přes foodora Market i na dobu po půlnoci firma podle Kolesy nepozoruje, naopak v případě rozvozu z restaurací prodloužení na celou noc zvažuje. Služby foodora, Bolt Food i Wolt se shodli na tom, že jsou kurýři nejvytíženější v době obědů a večeří. Podle Maxy se rozvoz odvíjí také od počasí nebo toho, zda je státní svátek.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!