Tržby o devět procent klesly v minulých třech měsících francouzskému výrobci alkoholických nápojů Pernod Ricard, která vlastní i českou likérku Jan Becher - Karlovarská Becherovka. Největší snížení zaznamenal v Asii a na mladých trzích. V Číně, která je pro výrobce vodky Absolut druhým největším trhem po Spojených státech, mu tržby klesly dvouciferným tempem. Společnost Pernod Ricard to oznámila v prohlášení.
Tržby v období od července do září činily dvě miliardy eur (51,4 miliardy korun) oproti 2,2 miliardy eur ve stejném období loni. Společnost zhoršení přikládá nepříznivému pohybu směnných kurzů a dobrým výsledkům v loňském srovnatelném období.
Pernod je podle tržeb druhou největší nápojovou skupinou na světě za britskou firmou Diageo. Mezi jeho značky patří mimo jiné vodka Absolut, šampaňské Mumm, whisky Ballantine’s a koňak Martell.
Firmě se dosud úspěšně dařilo kompenzovat pomalý růst prodeje v Evropě právě příjmy na rozvíjejících se trzích v Asii, na Blízkém východě a v Africe. Podobně jako rivalovi Rémy Cointreau a dalším konkurentům jí ale uškodila kampaň čínské vlády zaměřená na luxusní dárky, poznamenala agentura Reuters. Také růst druhé největší ekonomiky světa v minulých čtvrtletích zpomaloval. Vzpamatoval se v minulém kvartálu, tento stav se ale podle některých ekonomů nemusí udržet.