Největší světový výrobce potravin a nápojů, švýcarská společnost Nestlé, za první tři čtvrtletí letošního roku zvýšila tržby o čtyři procenta na 68,4 miliardy švýcarských franků, což je v přepočtu asi 1,42 bilionu korun. Analytici však čekali příznivější výsledek. Firma uvedla, že doplácí na klesající ceny svých výrobků v Evropě a slabší zůstává také odbyt na rozvíjejících se trzích.
Analytici předpokládali, že tržby budou ještě o 900 milionů franků vyšší. V Evropě, která se snaží vypořádat s důsledky hospodářské krize, se potravinářské společnosti, jako jsou Nestlé či Unilever, vyrovnávají s neochotou lidí utrácet. Zpomalení poptávky ale zaznamenaly i na mnoha mladých trzích. V případě Nestlé růst tržeb v Asii, Oceánii a v Africe za devět měsíců dosáhl 6,9 procenta, což je oproti prvnímu pololetí zrychlení o 0,3 procentního bodu.
Nestlé vyrábí širokou škálu produktů, které jsou známé po celém světě. Vedle čokoládových tyčinek KitKat jsou to například i polévky Maggi nebo káva Nescafé. Ze letošní rok by firma chtěla dosáhnout organického růstu o pět procent. Organický růst nezahrnuje vliv nových akvizic a prodej majetku.