28.06.2013 | 02:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Pro lepší konkurenceschopnost

Další investice chystá modřický závod společnosti Vodňanská drůbež na Brněnsku. V příštím roce hodlá vynaložit dalších 60 až 80 milionů korun do modernizace porcovny kuřat a do stavby logistického centra. Naváže tak na investice v posledních čtyřech letech, kdy šly desítky milionů korun do modernizace provozu kvůli konkurenceschopnosti na trhu. Uvedl to minulý týden na setkání s novináři generální ředitel společnosti Milan Říha.

Podle člena představenstva společnosti Agrofert Holding Jaroslava Faltýnka, většina českých potravinářů investovala po vstupu České republiky do Evropské unie nemalé částky do technologií a dnes jsou z hlediska bezpečnosti a kvality na špičce. „Jen my jsme investovali řádově několik miliard korun do našich potravinářských firem a chtěli bychom do dalších období tyto investice zúročit v oblasti kvality a bezpečnosti potravin,“ řekl Faltýnek.
Říha připomněl, že v Modřicích se denně zpracuje zhruba 130 tisíc kuřat, po modernizaci v příštím roce by to mohlo být až 135 tisíc. „Snažíme se rozšiřovat výrobu a navyšovat produkci a zároveň zachovat kvalitu. Právě v posledních letech mířily investice do nejmodernějších technologií, abychom zachovali maximální čerstvost masa,“ vysvětlil. Dosavadní investice umožnily například vybudování kontinuálního vzduchu využívajícího chladícího tunelu, pořízení nového typu oddělovače masa, nákup vysokokapacitní kuchací linky nebo rozšíření masné výroby o sklady, udírny a balící úseky. Společnost tak investovala do technologií, které umožňují kuře zpracovávat kontinuálně při deseti stupních Celsia.
Rychlost a hlavně bezpečnost zpracování jsou pro zachování maximální čerstvosti masa, jež se následně dostává v různé podobě ke spotřebiteli, klíčové. Nejmodernější technologie od zavedených světových výrobců a neustálá optimalizace modřického provozu to umožňují v maximální možné míře. Jen za poslední čtyři roky, kdy se závod stal součástí holdingu Agrofert, investoval do modernizace řádově desítky milionů korun.
Sklad i pro jiné firmy Společnost plánuje vybudovat také logistický sklad, který by měl sloužit nejenom Vodňanské drůbeži, ale i distribuci výrobků jiných firem. Přinese tak několik desítek nových pracovních míst.
Přední český zpracovatel drůbežího masa, společnost Vodňanská drůbež, operuje v České republice celkem ve třech výrobních závodech, a to ve dvou v jižních Čechách – Vodňanech a Mirovicích a ve zpracovatelském provozu Modřice.
Vstupní surovinou jsou v Modřicích, stejně jako v ostatních závodech Vodňanské drůbeže, pouze kuřata z uzavřených českých chovů. Z toho asi 60 procent kuřat je vyprodukováno na vlastních farmách Vodňanské drůbeže. Další kuřata dodává asi 120 chovatelů, převážně větších farem.
Říha poznamenal, že závod na zpracování drůbeže vznikl v Modřicích v polovině 70. let minulého století a dodával převážně mražené výrobky. V současnosti je poměr zcela opačný a na trh jde 80 procent chlazených výrobků. V modřickém závodu, který patří od roku 2009 do skupiny Agrofert, pracuje 840 zaměstnanců a je tak největší ze tří závodů společnosti. Ve všech třech závodech pracuje celkem 1700 zaměstnanců. Na pětimiliardovém ročním obratu se závod v Modřicích podílí téměř polovinou.
Podnik podle Říhy ročně poráží 65 milionů kuřat, prodávají 95 tisíc tun hotových výrobků a obrat je kolem pěti miliard korun. Z poražených kuřat je 60 procent vlastních kuřat, vyrobených na našich farmách, krmených z vlastních výroben krmných směsí. .
Část produkce exportují Modřický závod v současné době produkuje ucelenou škálu drůbežích výrobků, počínaje celým kuřetem, jednotlivými díly včetně kořeněných a marinovaných. Výrobky jsou baleny na tácky do ochranné atmosféry či do vakua. Součástí výroby je i řada uzenářských produktů v podobě párků, salámů a šunek. Zdejší specialitou jsou pak sušené výrobky – klobásky Horal. Hlavní skupinu odběratelů tvoří především obchodní řetězce, pro které vyrábí závod výrobky také pod privátními značkami. Spektrum zákazníků však tvoří také jednoty, sdružení, gastro provozy i jiní čeští výrobci masných produktů. Pět procent produkce se vyváží za hranice, především do Nizozemska, ale také na slovenský, německý, maďarský, či rakouský trh.
Samostatný vznik značek Vodňanské kuře a Vodňanská kachna se datuje do roku 2004. Sortiment Chlazeného kuřecího masa je certifikován známkou Český výrobek, kterou uděluje Potravinářská komora České republiky kvalitním tuzemským produktům, dodal Říha.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down