Značka Haná regionální produkt, která dokládá jejich kvalitu, místní původ i jedinečný vztah k regionu, bude v příštích dvou letech zdobit bylinné sirupy, majonézu či šperky z vinutých perel. Značku tento týden získalo dalších sedm výrobců, jejichž celkový počet tak vzrostl na padesát osm. Logo Haná regionální produkt už se může používat na šesti desítkách regionálních výrobků.
Koordinátorka projektu Julie Zendulková řekla, že nabídku značky rozšíří brambory Josefa Hýbla z Dílů Dětkovice, holešovská tatarská omáčka a pochoutková majonéza z Drůbežárny Holešov, bylinné sirupy a pečené čaje Radmily Červinkové z Říkovic, kabelky a tašky Jolanetta od Renáty Janošové z Přílep, šperky a korálky z vinutých perel, které vyrábí Marta Nevrlá z Čelechovic na Hané, ovoce z Úsovska a zdobený medový perník Evy Luljakové z Dřevohostic. Certifikáty si výrobci převezmou 1. května na Ekojarmarku v Olomouci, kde budou mít také možnost své produkty prodávat.
Výrobky před udělením značky Haná regionální produkt hodnotí komise, ve které jsou zástupci místních akčních skupin, sdružení, institucí, regionálních výrobců a odborné veřejnosti. Zaměřuje se především na základní kritéria, mezi něž patří místní původ, kvalita, šetrnost k životnímu prostředí a jedinečnost ve vztahu k regionu. Regionální značka garantuje zákazníkům původ výrobku z Hané, originalitu a vazbu na toto území a zároveň slouží ke zviditelnění místní produkce, informovala Zendulková.
V minulosti získali ocenění Haná regionální produkt například výrobci dřevěných hraček, keramiky a bylinných tinktur. Certifikátem mohou svou produkci označovat dva roky a poté mohou požádat o prodloužení, což letos učinilo zatím šest výrobců. Prodloužit právo používat značku chce například Zbyněk Poštulka z Loštic, který vyrábí tvarůžkové moučníky, či perníkářka Hana Kuželová z Křelova.