Brněnská společnost Sklizeno s.r.o. letos otevře nejméně čtyři nové prodejny a o dalších dvou jedná. Zatím provozuje tři prodejny s potravinami především od lokálních dodavatelů a postupně chce expandovat do všech krajských měst a nebrání se ani okresním. Část provozuje jako prodejny kmenové a část jako franšízové. Informoval o tom na brněnském veletrhu Franchise Meeting Point jednatel společnosti David Kukla.
První prodejna vznikla v Brně u haly Rondo a dnes má měsíční obrat přes milion korun. Prozatím je to jediná kmenová prodejna, další dvě fungují právě jako franšíza, tedy pod stejnou značkou, ovšem na podnikatelské riziko někoho jiného.
V Brně, kde firma začala, má dvě prodejny a do konce roku by měla jejich počet zdvojnásobit. Objeví se na Kamechách a v centru města. Za dva týdny podle Kukly otevře v Praze-Dejvicích, v květnu v Olomouci a o dalších jednáme v Liberci a v Praze. Jelikož se soustředí na prodejny s plochou 80 až 150 metrů čtverečních, snaží se jít spíš do krajských měst, v nichž může uspět. Okresním městům se nebrání, ale tam podle Kukly půjdou až ve chvíli, kdy je někdo osloví.