22.11.2012 | 03:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

České pivovarnictví se vnímá pozitivně

Budoucnost českého piva a pivovarnictví vnímá dlouhodobě optimisticky 73 % dotazovaných, nicméně 17 % se domnívá, že české pivo může být z trhu vytlačeno. Mnohem optimističtější jsou ti, kteří pivo sami pijí. V období let 2004 až 2012 stoupl počet těch, kteří se domnívají, že většina malých pivovarů nezanikne. Naopak, počet dotazovaných, kteří měli pesimistický názor, klesl. Vyplývá to z pravidelného výzkumu, které provádí Centrum pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu Akademie věd ČR, v rámci dílčího projektu Pivo v české společnosti.

V České republice se podíl lidí, kteří pijí pivo, dlouhodobě výrazně nemění. Mírný pokles u mužů patrný mezi roky 2004 a 2008 se zastavil a v posledních letech počet konzumentů pohybuje mezi 88 a 89 %. U žen byl po poklesu konzumace na úroveň 54 % v minulých dvou letech zaznamenán letos nárůst na 62 %, informoval Josef Vacl z Českého svazu pivovarů a sladoven. Aby se potvrdilo, že jde o trvalejší trend, je však třeba znát výsledky delší časové řady. Ovšem podíly mužů a žen pijících alespoň někdy pivo se podle závěrů průzkumu mezi skupinami různého věku, vzdělání či příjmů zatím nijak významně neliší.
Podle průzkumu je zajímavé, že mírný nárůst zaznamenal aspekt výběru piva podle chuti. V současnosti představuje rozhodný faktor pro 97 % konzumentů piva. Ještě výrazněji roste počet těch, jejichž spotřebu ovlivňuje jiný aspekt výběru, a to cena piva. Zatímco v roce 2007 tak vybíralo 67 % konzumentů, letos již 75 %. S tím souvisí fakt, že zatímco počet Čechů, kteří si myslí, že se ceny piva budou zvyšovat, se dlouhodobě pohybuje kolem 90 %, stoupá množství těch, kdo jsou o tomto trendu rozhodně než spíše přesvědčeni. Reklama má vliv na rozhodování o tom, co bude zákazník pít, trvale jen malý, konkrétně u 14 % konzumentů,
„Z dlouhodobého hlediska není pro nás překvapivé zaznamenat, že pivo u nás pije přibližně stejný počet mužů jako dříve, pijí ho však mnohem obezřetněji. Fenomén velkých pijáků piva, ať již v hospodách nebo v restauracích, spíše mizí a je cítit ekonomický i společenský tlak na to, kolik toho kdo vypije,“ poznamenal Ing. Jan Veselý, výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven. „Potěšitelné je, že mírně, ale trvale, stoupá počet žen, které pivo pijí i jen občas,“ doplnil Veselý.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down