Jakostní vína musí na etiketě povinně uvádět, z jaké pěstitelské oblasti pocházejí hrozny, z nichž bylo víno vyrobeno. Oprávnění označovat vína logem „Vína z Moravy, Vína z Čech“ však výrobcům uděluje Vinařský fond České republiky. Jde o marketingové označení, které má propagovat kvalitní tuzemská vína. Na základě informací ze sdělovacích prostředků, které upozorňovaly, že obchodní řetězec Interspar v regálech označených logem „Vína z Moravy, vína z Čech“ nabízí mimo jiné vína ze Španělska a z Maďarska, provedla Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) namátkové kontroly ve vybraných provozovnách řetězce. Informovala o tom mluvčí SZPI Martina Šmídtová.
Inspektoři kontrolovali etikety vín ve stáncích a regálech označených reklamní cedulí s nápisy a logy "Vína z Moravy, Vína z Čech", ale také nabídkové letáky k této speciální akci v prodejnách Interspar v Brně, Karlových Varech, Plzni, Ostravě, Prostějově a Frýdku – Místku. Ve většině provozoven byla do oběhu uváděna pouze tuzemská vína. Pouze v Intersparu v Prostějově inspektoři mezi kontrolovanými víny nalezli Modrý Portugal Klasik původem z Maďarska, a to v celkovém množství 45 litrů.
V Intersparu v Plzni inspektoři v normálním regálu s vínem objevili 26 lahví Chardonnay, které na obale uvádělo, že jde o „akostné vino odrodové, vinohradnická oblast Južnoslovenská“ a současně bylo na zadní straně láhve umístěno logo „Vína z Moravy“. Kontrolou v provozovně společnosti Vína Mikulov, pro kterou bylo víno na Slovensku plněno, bylo zjištěno, že od listopadu roku 2007 bylo na trh uvedeno přes 67 tisíc lahví (tj. přes 50 tisíc litrů) tohoto klamavě značeného vína. Zástupce společnosti při kontrole uvedl, že firma již o problému ví z médií a že již sama přistoupila k sjednání nápravy.
Firmu Vína Mikulov vlastní akciová společnost Bohemia Sekt ze Starého Plzence. S řetězcem Interspar i se společností Bohemia Sekt bude zahájeno správní řízení kvůli klamání spotřebitele.
Jakostní vína musí na etiketě povinně uvádět, z jaké pěstitelské oblasti pocházejí hrozny, z nichž bylo víno vyrobeno. Oprávnění označovat vína logem „Vína z Moravy“ nebo „Vína z Čech“ však výrobcům uděluje Vinařský fond České republiky. Jde o marketingové označení, které má propagovat kvalitní tuzemská vína.