Česká poptávka po biopotravinách raketově letí vzhůru s tím, že 62 procent biozboží prodaného vloni v tuzemsku pocházelo z dovozu. Přitom některé potravinářské podniky, jejichž výrobky běžná domácnost má na stole každý den, biopotraviny nenabízejí. Ekologická organizace Hnutí Duha hodlá velké pekárny, mlékárny, výrobce uzenin či zpracovatele ovoce a zeleniny přimět, aby je do svého sortimentu zařadili. Proto spouští rozsáhlou reklamní kampaň na podporu lepší nabídky českých biopotravin v obchodech. Informovala o tom Kateřina Kotásková z Hnutí Duha.
Nápadné inzeráty nabídnou lidem, aby e-mailovali velkým výrobcům a požadovali více českého biozboží.
Velkorysá kampaň je součástí programu Hledá se česká buchta a bude probíhat v příštích několika týdnech v Praze a Brně. Využívá plakátů, reklamních ploch ve vagónech Českých drah a vozech městské hromadné dopravě, citylightů i bannerů na silně navštěvovaných webech. Hnutí Duha očekává, že kampaň osloví stovky tisíc lidí. Ekologická organizace na reklamách nabízí webovou stránku www.ceskebiopotraviny.cz, odkud lidé mohou psát e-maily přímo velkým výrobcům potravin. Najdou tam také novinky o biopotravinách na českém trhu, praktické rady, kontakty na dodavatele, informace o ekologickém zemědělství nebo publikace ke stažení, vyjmenovala propagační aktivity Kotásková.
V průzkumu Hnutí Duha, který oslovil 77 velkých potravinářských podniků, podle ní pouze pětina uvedla, že vyrábí biopotraviny. Ale mnoho jich o tom uvažuje. Možnost, že by biopotraviny vyráběly, odmítá jen malá část, třetina firem.