27.03.2008 | 03:03
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Pod asociací osm regionálních značek

Osm regionálních značek vytvořilo Asociaci regionálních značek, která umožní jejich spolupráci a zajistí společnou propagaci na národní úrovni. Důvodem vzniku byla potřeba zastřešit úspěšně se rozvíjející aktivity ve všech regionech. „Jsem přesvědčena, že založení asociace je krokem kupředu,“ říká Tereza Vacková, která byla na prvním jednání Asociace regionálních značek, o.s., zvolena předsedkyní, a dodává: „Regiony tak převzaly zodpovědnost a získaly právo rozhodovat za celý systém značení Domácí výrobky." Tento systém zavedlo a dosud koordinovalo Regionální environmentální centrum ČR. "Asociace bude dbát, aby si všechny značky udržely vysokou úroveň, a poskytne nám prostor společně rozvíjet regionální značení," oceňuje Radka Sachrová, koordinátorka značky v Beskydech.

Na jednání asociace, které proběhlo v březnu v Praze, se regionální koordinátoři shodli na prvních společných zásadách. K nejdůležitějším patří dodržování jednotných pravidel certifikace produktů a jednotného grafického stylu při propagaci značek. "Jednotnost grafiky považuji za největší výhodu Asociace regionálních značek. Umožňuje propagovat všechny značky jako celek, ale také násobí účinek propagace jednotlivých značek," uvádí Tomáš Kažmierski, zakladatel systému Domácí výrobky.
Regionální koordinátoři se dále dohodli, že v letošním roce proběhne přeměna společných webových stránek www.domaci-vyrobky.cz na internetový portál s novou grafikou, přehlednější strukturou a zejména s větším důrazem na samotné certifikované výrobky.
Cílem regionálního značení výrobků je zviditelnit tradiční venkovské regiony a využít jejich socioekonomických výhod. Do systému Domácí výrobky se od roku 2004 zapojilo osm regionů -- Krkonoše, Šumava, Beskydy, Moravský kras, Orlické hory, Moravské Kravařsko, Górolsko Swoboda a Vysočina. V každém z nich vznikla regionální značka pro výrobky, která zaručuje jejich původ a vazbu na určité výjimečné území, kvalitu a šetrnost k přírodě. V celé republice bylo uděleno již 127 certifikátů, které opravňují výrobce užívat regionální značku.
Regionální značka pomáhá výrobcům v reklamě a propagaci jejich produkce, s odbytem jejich produktů a se zvýšením prestiže výrobků v tuzemsku i v zahraničí prostřednictvím dobrého jména regionu. Zároveň posiluje sounáležitost místního obyvatelstva s regionem, podněcuje zapojení obyvatel do dění v regionu a zprostředkovává kontakty mezi výrobci a dalšími lokálními aktéry. Region získává zavedením značky další možnost, jak se prezentovat navenek a posilovat vlastní image.
Důkazem, že výrobky se značku jsou skutečně kvalitní a úspěšné, je druhé místo pro Vánoční ozdoby firmy Rautis Poniklá z Krkonoš a třetí místo pro Křehké válené uši pana Františka Šuberta z Beskyd v soutěži regionálních produktů a suvenýrů, která se konala 19. března 2008 v Jablonci nad Nisou současně s veletrhem cestovního ruchu Euroregion Tour.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down