Osmý ročník ankety HIT časopisu Moderní obchod nabídla obchodníkům na výběr ze 174 nominovaných výrobků od 45 dodavatelů přihlášených do 21 kategorií. Jednou z kategorií byly výrobky oceněné národní značkou kvality Klasa, z nichž zvítězil salám Křemešník od Kosteleckých uzenin. Uvedl to Vilém Frček z tiskového oddělení Státního zemědělského a intervenčního fondu.
Salám Křemešník má díky dlouhé době zrání svoji specifickou, ničím nezaměnitelnou chuť, kterou podtrhuje jemná vrstva potravinářské plísně na povrchu salámu. Jak sdělil Frček, do soutěže se letos přihlásili držitelé značky Klasa převážně v kategorii maso a masné výrobky, jeden výrobce minerálních vod a jeden výrobce cukrovinek.
Do ankety mohli dodavatelé přihlásit nové produkty uvedené na trh v období od 1. června 2006 do 31. května 2007. Hlavními hodnotícími kritérii byl zájem spotřebitelů o nový výrobek, podpora prodeje, výše marže, růst obratu a obrátkovost. O úspěchu přihlášených produktů rozhodla porota složená ze zástupců obchodních sítí Ahold ČR, Enapo obchodní, Globus ČR, Jednota České Budějovice, Jednota Kaplice, Maloobchodní síť Bala, Maloobchodní síť Brněnka, Rosa market a Spar Česká obchodní společnost, informoval Frček.
Anketa časopisu Moderní obchod se snaží odkrýt otázku, kterou si obchodníci často kladou - jak poznat, jestli si spotřebitelé nový výrobek oblíbí či nikoliv? Proto časopis Moderní obchod vytvořil anketu, ve které obchodníci každoročně hodnotí úspěch výrobků uvedených v posledním roce, dodal Frček.