Společnost Makro Cash & Carry ČR společně s osmi nejvýznamnějšími tuzemskými zpracovateli masa budou i nadále zlepšovat kvalitu výrobků a informovanost směrem k zákazníkovi. Představitelé dodavatelských společností a Makra se na tom shodli na společném jednání. Jedním z kroků bude aktivní podpora certifikace tuzemských farmářů podle celosvětově rozšířeného GlobalGAP standardu. Zavedení tohoto standardu v české zemědělské prvovýrobě přinese výhody jak na straně tuzemských chovatelů (zvýšení konkurenceschopnosti na místním a mezinárodním trhu), tak i na straně zákazníků a spotřebitelů zvýšením kvality a transparentnosti výrobků zpracovaných ze surovin pocházejících z certifikované prvovýroby. Informovala o tom Markéta Světlíková, PR manažerka společnosti Makro.
„Společnost Makro se pravidelně setkává se svými dodavateli a společně řešíme, jak dále můžeme zlepšit naši spolupráci v oblasti zajištění kvality ve směru k přidaným hodnotám. Jsem velmi rád, že se nám podařilo dohodnout několik konkrétních kroků, ze kterých budou mít největší užitek naši zákazníci. Platí to především u GlobalGAP certifikaci tuzemských farem. Certifikace podle standardu GlobalGAP je v zahraničí velmi rozšířená. V současné době je na světě certifikovaných přes 80 000 producentů ve více než 80 zemích a tato čísla neustále narůstají. Například v sousedním Polsku je v tomto systému certifikována již polovina farmářů,“ uvedl Thomas Rudelt, ředitel nákupu potravin.
Celosvětový systém GlobalGAP standard řeší mimo jiné i problematiku dohledatelnosti. Jeho výhodou je komplexní provázanost mezi farmáři, zpracovateli a prodejci a zejména on-line dostupnost dat pro všechny autorizované uživatele. Velkou výhodou je i jednotnost systému pro více zainteresovaných stran.
Dalším z bodů programu byla i diskuse nad možností převzetí aktivní role zpracovatelů masa v rámci zajišťování hromadných certifikací pro farmy, se kterými zpracovatelé spolupracují. Doposud si certifikace musí zajišťovat sami farmáři.
Zároveň Makro přizvalo své dodavatele k aktivní spolupráci na vylepšení sortimentu výrobků s přidanou hodnotou pro zákazníka, jako například vhodné balení a porcování masa pro sektor Horeca – egalizované porce (stejná velikost a váha), bio maso, výběr speciálních masných plemen a další. Součástí strategie Makra bude i nadále informování zákazníků o přidaných hodnotách výrobků při dodržování trvalé cenové konkurenceschopnosti.