Česká i evropská norma považuje palivo s příměsí metylesteru do pěti procent stále za motorovou naftu. Uvedl to řekl ministr průmyslu a obchodu Martin Říman. Podle něj nafta v tomto objemu nemění přidáním biosložky své vlastnosti a nemůže dieselové motory poškodit.
Kvalitu paliva kontroluje Česká obchodní inspekce společně s celní správou. Jak sdělila ředitelka inspekce Jana Příhodová, v pondělí odebrali kontroloři prvních dvacet vzorků bionafty. Bude se v nich kromě jiného testovat přítomnost biosložky. Výsledky budou k dispozici podle ní do pěti dnů.
Ministr Říman podotkl, že nynější kontroly se zaměřují zejména na to, zda paliva neobsahují více než povolených pět procent. Povinný dvouprocentní podíl biosložky totiž musí být obsažen v celkovém objemu pohonných hmot dodaných na trh. Motorista ale může u čerpací stanice načerpat palivo, které bude obsahovat více nebo méně biosložky, její podíl však nesmí překročit pět procent.