Americký pivovar Budweiser z koncernu Anheuser-Busch může používat slovo „Bud“ jako obchodní známku v Evropské unii. Zvítězil totiž ve známkoprávním sporu s německým pivovarem Bitburger Brauerei. Evropský soud první instance uznal, že Američané mají na tuto značku právo.
Bitburgeru původně německé soudy vyhověly v jeho snaze zakázat Anheuseru používání značky „Bud“, protože by se údajně pletla se značkou „Bit“, vlastněnou Bitburgerem. Tento výklad však evropský Úřad pro harmonizaci na vnitřním trhu v roce 2004 odmítl a dal za pravdu Američanům. Druhý nejvyšší soud v EU toto rozhodnutí 19.října potvrdil.
"Soud první instance došel k závěru, že z celkového hlediska si dotyčné známky nejsou podobné a neexistuje žádná pravděpodobnost jejich záměny," uvedl ve svém prohlášení. Anheuser- Busch vede také již několik let celou řadu známkoprávních sporů s českým pivovarem Budějovický Budvar.