Budování vlastních prodejních kapacit v osmi českých regionech zakončil minulý týden n.p. Budějovický Budvar otevřením obchodního střediska v Pardubicích. Řekl to řekl obchodní manažer Budějovického Budvaru Robert Chrt s tím, že podnik nyní přesune investice opět především do oblasti výrobní technologie.
Českobudějovický pivovar hodlá letos prodat na tuzemském trhu 940.000 hektolitrů piva z celkového výstavu 1,463 miliónu hektolitrů. Pardubické obchodní středisko, které si vyžádalo investice 73,3 miliónu korun, bude zajišťovat distribuci ve východních Čechách. Zatímco v roce 1993 prodal pivovar v tomto regionu 4800 hektolitrů piva, loni to bylo již 53.400 hektolitrů. V gastronomii zde má Budějovický Budvar podíl 14,4 procenta na distribuci a 10,1 procenta na celkovém objemu prodeje, přičemž v kategorii ležáků činí jeho podíl dokonce 15,5 procenta. Budvar má vlastní distribuční střediska v Českých Budějovicích, Brně, Ostravě, Plzni, Mladé Boleslavi, Teplicích, Praze a nyní i v Pardubicích.