12.04.2001 | 12:04
Autor:
Kategorie:
Štítky:

CzechTrade otevírá zemědělcům a potravinářům dveře do světa

Pomoci našim potravinářům a zemědělcům při hledání partnerů na zahraničních trzích by měl samostatný zemědělský odbor, který od počátku letošního roku pracuje na České agentuře pro podporu obchodu CzechTrade. Jak uvedl generální ředitel agentury Martin Tlapa, odbor vznikl na základě dohody ministerstva průmyslu a obchodu a ministerstva zemědělství. Ve spolupráci s nimi také agentura vytipovala klíčové trhy, jimž jsou pro tento sortiment výrobků zejména země Evropské unie a CEFTA, ale také státy vzniklé po rozpadu bývalé Jugoslávie či Sovětského svazu.

Zajímavé jsou i oblasti Blízkého východu, zejména Saudská Arábie a Spojené arabské emiráty, a také Kanada a USA. Mezi hlavními partnery se objevuje nejen Německo, Slovensko a Polsko, ale také Bělorusko, Libanon, Slovinsko a třeba i Thajsko. Jak Tlapa konstatoval, v zahraničí je zájem hlavně o semeno řepky, obiloviny, krmný hrách a také o produkty s vyšší přidanou hodnotou, zejména mléčné výrobky, víno, cukr, cukrovinky, nápoje, krajové speciality, výrobky s ochrannou známkou a takové, které jsou již v cizině známé. Agentura vyhledává kvalitní české firmy s kapacitou a možnostmi, které jim dovolují uspět na zahraničních trzích, a jejím cílem je dovést tyto podniky až k uzavřenému kontraktu. „Firmám nabízíme tři základní okruhy činností: poradenství zaměřené na to, jak uspět na zahraničním trhu, zprostředkování kontraktů a propagaci i prezentaci výrobků,“ vysvětlil Tlapa. Ředitel zároveň představil pět projektů, na kterých zemědělský odbor agentury pracuje. Jejich úkolem je pomoci ucelené nabídce moravských vinařských firem uplatnit se ve větší míře zejména ve Velké Británii, výhledově v Dánsku, Belgii a Holandsku. Zatímco v loňském roce dovezla ČR do Británie víno za zhruba 560 tis. korun, obrat nově dojednávaných obchodů by se měl jen letos pohybovat v řádech desítek milionů korun. Dalším výsledkem je první stotunová dodávka našich kuřat do Itálie, která by se měla uskutečnit květnu a po níž by měly následovat další dosahující až 250 tun za měsíc. Agentura také objevila nové možnosti pro odbyt našeho piva v Itálii, jedná o dalších odbytištích v Kanadě a v USA. Do Spojených států s její pomocí pronikají také výrobci alkoholických nápojů a bylinných čajů. CzechTrade připravuje také souhrnný projekt nazvaný „Zdravý život“. V jeho rámci chce pro zahraničí připravit souhrnnou nabídku biopotravin, potravin pro racionální i pro zvláštní výživu, dietetických doplňků apod.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down