Vypracování více variant a jejich posouzení ze všech hledisek a s účastí veřejnosti považuje za potřebné při úvahách o dálnici D3 ministr životního prostředí Miloš Kužvart. Proti navržené trase této dálnice, která má spojit Prahu, Tábor, České Budějovice a hranice Rakouska se stavějí hlavně občané a rekreanti z Posázaví a Sedlčanska, které zastupuje sdružení Náš domov.
Jak Kužvart vysvětlil, „v nedávno dokončeném konceptu územního plánu Pražského regionu je řešena problematika táborské rychlostní trasy ve variantách. Kromě dosavadního oficiálního návrhu s dálnicí kolem Jílového u Prahy, přes dolní Posázaví a Sedlčansko je zde ještě tzv. varianta C. Ta by měla částečně využít dálnici D1 a zčásti i dnešní silnici I/3.“ Tato silnice by se v některých úsecích mohla rozšířit na rychlostní čtyřproudou trasu. V nejbližších dnech se Kužvart chce dopisem obrátit na ministerstvo dopravy a spojů, aby vyzvalo Generální ředitelství silnic a dálnic, aby zpracovalo a nechalo oponovat i tuto variantu.
Řešení tzv. variantou C by podle ministra odpovídalo i závěru z posouzení návrhu rozvoje dopravních sítí z hlediska životního prostředí (EIA) z roku 1999. Ten vyzněl v tom smyslu, že o této dálnici není vhodné v této době uvažovat. Přednost přitom dával rozšíření stávajících komunikací. Vláda však ve svém usnesení o rozvoji dopravních sítí č. 741/99 rozhodla o stavbě zmíněné dálnice D3. Její trasa však v tomto usnesení není jednoznačně vymezena a závisí podle něj na výsledcích projednání územních plánů. Jak Kužvart uvedl, starostové dotčených obcí se však stěžují, že příslušné okresní úřady územní plány jejich obce odmítají schvalovat, pokud v nich není dálnice D3 zanesena.