31.01.2001 | 11:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Dodávky školního mléka mají pro JČM především propagační efekt

Především propagační efekt má pro a.s. Jihočeské mlékárny (JČM) akce "Školní mléko", na níž se největší zpracovatel mléka v ČR podílí společně s Bohušovickou mlékárnou. Z ekonomického hlediska je podle vedoucího obchodních strategií JČM Josefa Vačkáře tento projekt pro českobudějovickou společnost ztrátový, protože je spojen s náročnou distribucí.

Přesto se JČM chtějí na výrobě a distribuci školního mléka v krabičkách nadále podílet. Pokud ale bude sortiment dotovaných výrobků pro školáky rozšířen, nebudou mít JČM o dodávky jogurtů zájem. "Pro nás je to určitý prodej, ale hlavně se tím vychovává nová generace," dodal Vačkář.
Ministerstvo zemědělství předloží ve středu vládě návrh nařízení, kterým se letos zvýší dotace na školní mléko na 80 miliónů korun proti loňským 50 miliónům korun.
Vyšší podpora umožní rozšířit program, který se doposud vztahoval pouze na žáky prvních až třetích tříd základních a speciálních škol, i na žáky čtvrtých tříd. Školáci, kteří si zatím mohli koupit 0,5 litru ochuceného nebo neochuceného mléka v minimálně dvou dávkách za týden, by měli mít také možnost koupit si místo mléka jogurt.
Akce "Školní mléko" byla zahájena v roce 1996 s cílem vypěstovat u dětí správné stravovací a pitné návyky. Počet zúčastněných základních škol vzrostl z 85 v květnu 1997 na 2800 ve školním roce 1999/2000.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down