30.01.2001 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Návrh nařízení vlády o stanovení produkčních kvót cukru na kvótové roky 2001/2002 až 2004/2005

Příloha k č.j. 1569/2001-2000

N á v r h

N A Ř Í Z E N Í V L Á D Y

ze dne…………..2001,

o stanovení produkčních kvót cukru na kvótové roky 2001/2002 až 2004/2005

Vláda nařizuje podle § 2 odst. 5 a § 12 odst. 3 zákona č. 256/2000 Sb., o Státním zemědělském intervenčním fondu a o změně některých dalších zákonů (zákon o Státním zemědělském intervenčním fondu) :

§ 1
Předmět úpravy

Toto nařízení stanoví produkční kvóty cukru pro zajištění a udržení výroby cukrovky a cukru a pro stabilizaci trhu s cukrem a podmínky systému produkčních kvót cukru.

§ 2
Vymezení pojmů

Pro účely tohoto nařízení se rozumí
a) cukrem, cukr extra bílý ), cukr bílý1) a cukr polobílý1), cukr přírodní1) a cukr tekutý i surový cukr, obsahující v suchém stavu alespoň 90 hmotnostních procent sacharózy stanovených polarometrickou metodou a dále izoglukóza a inulínový sirup,
b) pěstitelem podnikatel ), který pěstuje cukrovku na území České republiky,
c) producentem cukru podnikatel2), který je držitelem individuální produkční kvóty cukru,
d) kvótovým rokem období začínající 1. října kalendářního roku a končící 30. září následujícího roku,

e) individuální produkční kvótou cukru množství cukru vyrobeného z cukrovky pocházející z území České republiky stanovené podle zvláštního právního předpisu ), případně stanovené nebo změněné v souladu s tímto nařízením, které v průběhu kvótového roku producent cukru uvede na trh České republiky nebo vyveze mimo území České republiky podle podmínek stanovených tímto nařízením, přičemž za vývoz cukru mimo území České republiky se považuje i vývoz cukru obsaženého ve výrobku a za uvedení cukru na trh České republiky se považuje i uvedení na trh České republiky cukru obsaženého ve výrobku,
f) rezervou množství cukru určené ke zvýšení individuálních produkčních kvót cukru a ke stanovení nových individuálních produkčních kvót cukru,
g) národní produkční kvótou cukru součet individuálních produkčních kvót cukru a nerozdělené rezervy.

§ 3
Stanovení národní produkční kvóty

Národní produkční kvóta cukru pro kvótové roky 2001/2002 až 2004/2005 se stanoví ve výši 505 000 tun cukru pro každý kvótový rok.

§ 4
Rezerva

(1) Počáteční výše rezervy k datu účinnosti tohoto nařízení se stanovuje na 30 000 tun.

(2) Rezerva se zvyšuje o množství cukru, o které byly sníženy individuální produkční kvóty podle § 5 odst. 3 tohoto nařízení.

(3) Státní zemědělský intervenční fond (dále jen „Fond“) stanoví množství rezervy, kterou lze rozdělit mezi osoby uvedené v § 6 odst. 1, nejpozději do 31. října kalendářního roku. Fond zveřejní výši rezervy určenou pro rozdělení ve Věstníku Ministerstva zemědělství a nejméně ve dvou celostátních denících.

§ 5
Individuální produkční kvóta cukru

(1) Fond nejpozději 90 dnů před začátkem každého kvótového roku na základě vyhodnocení situace na trhu s cukrem stanoví všem producentům cukru podíl individuální produkční kvóty cukru, který každý producent cukru v kvótovém roce uvede na trh České republiky (dále jen „tuzemský podíl kvóty“), a podíl individuální produkční kvóty cukru, který každý producent cukru v kvótovém roce vyveze mimo území České republiky (dále jen „vývozní podíl kvóty“). Fond zveřejní tuzemský podíl kvóty a vývozní podíl kvóty ve Věstníku Ministerstva zemědělství a nejméně ve dvou celostátních denících.

(2) Fond po skončení kvótového roku sníží producentovi cukru individuální produkční kvótu cukru, pokud producent cukru v průběhu bezprostředně předcházejícího kvótového roku (dále jen „uplynulý rok“)
a) neuvede na trh České republiky množství cukru, které odpovídá tuzemskému podílu kvóty stanoveného pro uplynulý rok podle odstavce 1,
b) nevyveze mimo území České republiky množství cukru, které odpovídá vývoznímu podílu kvóty stanoveného pro uplynulý rok podle odstavce 1.

(3) Fond sníží producentovi cukru individuální produkční kvótu cukru podle odstavce 2 o množství cukru, které odpovídá 1,15 násobku součtu kladného rozdílu mezi tuzemským podílem kvóty tohoto producenta cukru a množstvím cukru uvedeném tímto producentem cukru na trh České republiky v průběhu uplynulého roku a kladného rozdílu mezi vývozním podílem kvóty tohoto producenta cukru a množstvím cukru vyvezeném producentem cukru mimo území České republiky v průběhu uplynulého roku.

(4) Fond snížení individuální produkční kvóty cukru neprovede, jestliže ke skutečnosti uvedené v odstavci 2 písm. a) případně b) došlo v důsledku zásahu vyšší moci a producent cukru tuto skutečnost neprodleně oznámil Fondu.

(5) Snížení individuální produkční kvóty je účinné od kvótového roku bezprostředně následujícím po kvótovém roce, ve kterém došlo ke skutečnosti uvedené v odstavci 2
písm. a) případně písm. b).

(6) Producent cukru může v průběhu kvótového roku vyvézt cukr na trh mimo území České republiky nad vývozní podíl kvóty, pokud tento cukr není uveden na trh v zemích, kam dovoz cukru z České republiky není dovolen nebo je limitován mezinárodní smlouvou, kterou je Česká republika vázána.

§ 6
Žádost o zvýšení individuální produkční kvóty cukru nebo o stanovení nové individuální produkční kvóty z rezervy

(1) Fyzická nebo právnická osoba (dále jen „žadatel“) může podat žádost o zvýšení individuální produkční kvóty cukru nebo o stanovení nové individuální produkční kvóty (dále jen „žádost“), pokud
a) předmětem její činnosti je výroba cukru,
b) má sídlo nebo trvalý pobyt na území České republiky a jde-li o zahraničního žadatele doloží, že oprávněně podniká na území České republiky,
c) součástí jejího hmotného majetku je kompletní funkční výrobní zařízení na zpracování cukrovky na cukr,
d) má vypořádány ke dni podání žádosti splatné závazky k Fondu, Ministerstvu zemědělství, Pozemkovému fondu České republiky, Fondu národního majetku České republiky nebo závazky vzniklé v souvislosti s podporami poskytnutými do zemědělství a má vypořádány splatné závazky za dodanou cukrovku se všemi pěstiteli,

e) splňuje podmínky stanovené zvláštním právním předpisem ),
f) jí nebyla snížena individuální produkční kvóta v uplynulém kvótovém roce .

(2) Vzor žádosti je uveden v příloze č. 1 k tomuto nařízení. Splnění podmínek stanovených v odstavci 1 písm. d) žadatel stvrzuje čestným prohlášením, jehož vzor je uveden v bodu 3 přílohy č. 1 k tomuto nařízení. Žádost bude doložena nezbytnými doklady, jejichž výčet je uveden v bodu 4 přílohy č. 1 k tomuto nařízení.

(3) V žádosti žadatel uvede
a) výši nové individuální produkční kvóty cukru, kterou požaduje stanovit, nebo
b) výši individuální produkční kvóty cukru ke dni podání žádosti a množství cukru, o které požaduje zvýšit individuální produkční kvótu cukru.

(4) Žadatel Fondu doručí žádost nejpozději do 30. listopadu kalendářního roku.

§ 7
Zvýšení individuální produkční kvóty cukru z rezervy a stanovení nové individuální produkční kvóty z rezervy

(1) Fond přezkoumá doručené žádosti žadatelů (§ 6 odst. 4) z hlediska zda
a) žádost byla doručena ve stanoveném termínu,
b) žadatel splňuje ustanovení § 6 odst. 1,
c) žádost byla vyplněna úplně,
d) žádost byla doložena nezbytnými doklady podle § 6 odst. 2.

(2) Zjistí-li Fond, že žádost nebyla vyplněna úplně, popřípadě neobsahuje všechny nezbytné doklady, žádost žadateli do 10 dnů od doručení vrátí s požadavkem na doplnění chybějících údajů, případně dokladů do 10 dnů od doručení vrácené žádosti o rezervu.

(3) Zjistí-li Fond, že
a) žádost nebyla doručena ve stanoveném termínu, nebo
b) žadatel nesplňuje ustanovení § 6 odst. 1, nebo
c) žadatel nedoručil ve stanoveném termínu vrácenou žádost, nebo
d) vrácená žádost neobsahuje doplněné údaje, případně doklady, nebo
e) žádost obsahuje nepravdivé údaje, nebo
f) žadatel požádal o stanovení nové individuální produkční kvóty cukru odpovídající množství cukru, které prokazatelně nelze vyrobit v průběhu kvótového roku ve výrobním zařízení, které je součástí hmotného majetku žadatele,
žádost zamítne a tuto skutečnost žadateli písemně oznámí s udáním důvodu zamítnutí.

(4) Překročí-li souhrn požadavků žadatelů na stanovení nových individuálních produkčních kvót cukru a zvýšení stávajících individuálních produkčních kvót cukru výši rezervy určené pro rozdělení pro příslušný kvótový rok podle § 4 odst. 3, Fond rozhodne o rozdělení výše rezervy určené pro rozdělení pro příslušný kvótový rok podle § 4 odst. 3 rovným dílem mezi žadatele, jejichž žádost nebyla zamítnuta podle odstavce 3.

(5) Nenastane-li skutečnost uvedená v odstavci 4 Fond rozhodne o stanovení nové individuální produkční kvóty cukru nebo o zvýšení individuální produkční kvóty cukru podle požadavku žadatele (§ 6 odst. 3).

(6) Zvýšení individuální produkční kvóty cukru nebo stanovení nové individuální produkční kvóty cukru je účinné od počátku kvótového roku, který bezprostředně následuje po kvótovém roce, ve kterém Fond rozhodl o zvýšení individuální produkční kvóty cukru nebo o stanovení nové individuální produkční kvóty cukru.

§ 8
Minimální ceny

(1) Minimální cenu pro veškerý cukr uváděný do oběhu stanoví nejpozději 90 dnů před začátkem každého kvótového roku Ministerstvo financí podle zvláštního právního předpisu ), na návrh Ministerstva zemědělství (dále jen „ministerstvo“), kterému mu byl návrh předložen Fondem.

(2) Minimální cenu cukrovky stanoví nejpozději 90 dnů před začátkem každého kvótového roku Ministerstvo financí podle zvláštního právního předpisu5) na návrh ministerstva, kterému byl návrh předložen Fondem. Minimální cena cukrovky se stanoví pro cukrovku o základní cukernatosti 16 %, což odpovídá výtěžnosti 130 kg cukru z 1 tuny řepy ve vztahu k minimální ceně cukru a paušálních sazeb, které vyjadřují
a) výrobní náklady, včetně nákladů na skladování cukru a zisku producentů cukru,
b) příjmy producentů cukru z prodeje melasy,
c) náklady na dopravu cukrovky k producentům cukru.

§ 9
Poskytování informací

(1) Producent cukru poskytuje Fondu informace o
a) uzavřených smlouvách na dodávku cukrovky k 30. dubnu každého kvótového roku,
b) odhadu nákupu cukrovky k 31. srpnu každého kvótového roku,
c) nákupu cukrovky k 31. prosinci každého kvótového roku,
d) zásobách, výrobě cukru, prodeji cukru, prodeji cukru obsaženého ve výrobcích, vývozu cukru a vývozu cukru obsaženého ve výrobcích měsíčně, vždy do desátého dne následujícího kalendářního měsíce každého kvótového roku,
e) inventurní zásobě cukru vždy k 30. září každého kvótového roku,
f) zahájení a ukončení zpracování cukrovky vždy do desátého dne po ukončení zpracování cukrovky,
g) podkladech pro kalkulaci ceny bílého cukru za uplynulý kalendářní rok, vždy do
30. dubna následujícího kalendářního roku,
h) ukončení výroby cukru a následném převodu individuální produkční kvóty cukru, vždy do desátého dne po uskutečnění převodu individuální produkční kvóty cukru,
i) převodu části individuální produkční kvóty na jiného producenta bez ukončení výroby cukru, vždy do desátého dne po uskutečnění převodu části individuální produkční kvóty cukru.

(2) Vzory formulářů pro poskytování informací podle odstavce 1 jsou uvedeny v příloze č. 2 k tomuto nařízení.

(3) Producent cukru poskytuje informace podle odstavce 1 písm. a), b), c) a e) do desátého dne následujícího po datu uvedenému v jednotlivých písmenech odstavce 1.

(4) Fond může informace získané podle odstavce 1 poskytnout ministerstvu.

§ 10
Účinnost

Toto nařízení nabývá účinnosti dnem vyhlášení. Toto nařízení pozbývá účinnosti dnem 30. září 2005.

2. Požadavek na stanovení nové individuální produkční kvóty cukru / na zvýšení stávající individuální produkční kvóty cukru.*)
a) Požaduji stanovit novou individuální produkční kvótu ve výši ...............................tun cukru.*)
b) Výše individuální produkční kvóty cukru k datu podání žádosti činí ....................tun cukru a požaduji tuto kvótu zvýšit o ...........tun cukru.*)

3. Čestné prohlášení při podání žádosti o zvýšení individuální produkční kvóty z rezervy nebo o stanovení nové individuální produkční kvóty z rezervy

a) Je-li žadatelem fyzická osoba:

Prohlašuji, že všechny údaje uvedené v žádosti jsou pravdivé.
Mám k datu podání žádosti vypořádány splatné závazky vůči Státnímu zemědělskému intervenčnímu fondu, Ministerstvu zemědělství, Pozemkovému fondu České republiky, Fondu národního majetku České republiky nebo závazky vzniklé v souvislosti s podporami poskytnutými do zemědělství.
Mám k datu podání žádosti vypořádány splatné závazky za dodanou cukrovku se všemi pěstiteli.
Prohlašuji, že jsem schopen v zařízení, které je součástí mého hmotného majetku, vyrobit v průběhu kvótového roku množství cukru, které odpovídá požadované výši nové individuální produkční kvóty cukru / zvýšené individuální produkční kvótě cukru o požadované množství cukru*).
Prohlašuji, že jsem v období od 1.srpna 2000 do 30. září 2001 vyvezl nebo vyvezu množství cukru včetně cukru obsaženého ve výrobcích, které odpovídá podílu na vývozní kvótě cukru stanovené podle nařízení vlády č. 51/2000 Sb., kterým se stanoví opatření a podíl státu na tvorbě podmínek pro zajištění a udržení výroby cukrovky a cukru a stabilizaci trhu s cukrem.

Zavazuji se plnit všechny podmínky stanovené nařízením vlády č...../2001 Sb.
Jsem si vědom(a) právních důsledků nepravdivosti čestného prohlášení.

………………………………………. …………………………………….
Datum a místo podání žádosti Podpis žadatele
(úředně ověřený)

______________________
*) Nehodící se škrtněte.

b) Je-li žadatelem právnická osoba:

Prohlašuji, že všechny údaje uvedené v žádosti jsou pravdivé.
V žádosti uvedená právnická osoba má k datu podání žádosti vypořádány splatné závazky vůči Státnímu zemědělskému intervenčnímu fondu, Ministerstvu zemědělství, Pozemkovému fondu České republiky, Fondu národního majetku České republiky nebo závazky vzniklé v souvislosti s podporami poskytnutými do zemědělství.
V žádosti uvedená právnická osoba má k datu podání žádosti vypořádány splatné závazky za dodanou cukrovku se všemi pěstiteli.
Prohlašuji, že v žádosti uvedená právnická osoba je schopna v zařízení, které je součástí jejího hmotného majetku, vyrobit v průběhu kvótového roku množství cukru, které odpovídá požadované výši nové individuální produkční kvóty cukru / zvýšené individuální produkční kvótě cukru o požadované množství cukru*).
Prohlašuji, že v žádosti uvedená právnická osoba v období od 1.srpna 2000 do 30. září 2001 vyvezla nebo vyveze množství cukru včetně cukru obsaženého ve výrobcích, které odpovídá podílu na vývozní kvótě cukru stanovené podle nařízení vlády č. 51/2000 Sb., kterým se stanoví opatření a podíl státu na tvorbě podmínek pro zajištění a udržení výroby cukrovky a cukru a stabilizaci trhu s cukrem.

V žádosti uvedená právnická osoba se zavazuje plnit všechny podmínky stanovené nařízením vlády č...../2001 Sb.
Jsem si vědom(a) právních důsledků nepravdivosti čestného prohlášení.

………………………………………. ………..……………………………….
Datum a místo podání žádosti Podpis statutárního orgánu žadatele
(úředně ověřený)

4. Doklady přikládané k žádosti

a) platný, úředně ověřený výpis z obchodního rejstříku, popřípadě platná, úředně ověřená kopie živnostenského listu,
b) doklad o zařazení kompletního funkčního zařízení na výrobu cukru do hmotného majetku žadatele o rezervu,
c) souhlas orgánu státní správy ochrany ovzduší obsahující podmínky ochrany ovzduší, který se vyžaduje k umísťování a povolování staveb velkých a středních zdrojů znečišťování včetně jejich změn a k jejich uvedení do provozu podle § 11 odst. 1 písm. a) zákona
č. 309/1991 Sb., o ochraně ovzduší před znečišťujícími látkami (zákon o ovzduší), ve znění zákona č. 218/1992 Sb., zákona č. 158/1994 Sb. a zákona č. 71/2000 Sb.,
d) povolení k odběru vod povrchových nebo podzemních (pokud žadatel odebírá vody povrchové nebo podzemní) a povolení k vypouštění vod do vod povrchových nebo podzemních podle § 8 odst 1 zákona č. 138/1973 Sb., o vodách (vodní zákon),
e) povolení k nakládání se zdroji ionizujícího záření podle § 9 odst. 1 písm. I) zákona
č. 18/1997 Sb., o mírovém využití jaderné energie a ionizujícího záření (atomový zákon) a o změně a doplnění některých zákonů,
_______________________
*) Nehodící se škrtněte.

f) plán odpadového hospodářství sestavený podle § 5 odst. 1 písm. k) zákona
č. 125/1997 Sb., o odpadech ve znění zákona č. 37/2000 Sb. a zákona č. 132/2000 Sb.,
g) systém stanovení a kontroly kritických bodů ve výrobě podle § 3 odst. 1 písm. g) zákona č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění zákona č. 306/2000 Sb., a podle § 2 vyhlášky Ministerstva zemědělství vyhlášky Ministerstva zemědělství č. 147/1998 Sb., o způsobu stanovení kritických bodů v technologii výroby,
h) celní doklad o uskutečnění vývozu cukru a včetně cukru obsaženého ve výrobcích v období od 1.srpna 2000 do 30. září 2001 v rámci podílu na vývozní kvótě cukru stanovené podle nařízení vlády č. 51/2000 Sb., kterým se stanoví opatření a podíl státu na tvorbě podmínek pro zajištění a udržení výroby cukrovky a cukru a stabilizaci trhu s cukrem,
i) seznam platných ověření měřidel používaných v obchodním styku, s uvedením doby platnosti podle vyhlášky Ministerstva průmyslu a obchodu č. 263/2000 Sb., kterou se stanoví měřidla k povinnému ověřování a měřidla podléhající schválení typu,
j) seznam revizních knih zařízení s uvedení platnosti tlakových zkoušek a revizí kotlů a talkových nádob, podle vyhlášky Českého úřadu bezpečnosti práce a Českého báňského úřadu č. 18/1979 Sb., kterou se určují vyhrazená tlaková zařízení a stanoví některé podmínky k zajištění jejich bezpečnosti, ve znění vyhlášky č. 97/1992 Sb., vyhlášky
č. 551/1990 Sb. a nařízení vlády č. 352/2000 Sb.,
k) seznam revizních knih zvedacích zařízení podle vyhlášky s dobou platností revize podle vyhlášky Českého úřadu bezpečnosti práce a Českého báňského úřadu č. 19/1979 Sb., kterou se určují vyhrazená zdvihací zařízení a stanoví některé podmínky k zajištění jejich bezpečnosti, ve znění vyhlášky č. 551/1990 Sb. a nařízení vlády č. 352/2000 Sb.

Doklady uvedené pod písmeny c) až e) žadatel může nahradit seznamem dokladů, ve kterém uvede u každého dokladu údaj o názvu orgánu státní správy, který doklad vydal, číslo jednací, pod kterým tento orgán doklad vydal, datum vydání a dobu platnosti tohoto dokladu.

nařízení vlády č. …/2001 Sb.

Vzory formulářů pro poskytování informací podle § 9 odst. 1 nařízení vlády č. …/2001 Sb.

1. VZOR č. 1
Informace o uzavřených smlouvách na dodávku cukrovky v kvótovém roce……/……(§ 9 odst. 1 písm. a))

1. Obchodní jméno (u fyzické osoby jméno a příjmení) producenta cukru 2. Právní forma

3. Sídlo (u fyzické osoby adresa trvalého pobytu) producenta cukru 4. IČ (rodné číslo) producenta cukru

5. Místo podnikání (pokud není shodné se sídlem, resp. adresou trvalého pobytu) 6. Okres

7. E - mail 8. Telefon 9. Fax

10. Osoba odpovědná za vyplnění informace

Stav k 30. dubnu kvótového
roku ……/……

jednotka hodnota
Počet uzavřených smluv na dodávku cukrovky počet
Celkové množství dodávané cukrovky tuny
Dodávané množství cukru tuny
Osevní plochy cukrovky ha

V Podpis producenta cukru (u právnické osoby statutárního orgánu) Otisk razítka
Dne (u právnické osoby vždy)

2. VZOR č. 2
Informace o odhadu nákupu cukrovky v kvótovém roce……/……
(§ 9 odst. 1 písm. b))

1. Obchodní jméno (u fyzické osoby jméno a příjmení) producenta cukru 2. Právní forma

3. Sídlo (u fyzické osoby adresa trvalého pobytu) producenta cukru 4. IČ (rodné číslo) producenta cukru

5. Místo podnikání (pokud není shodné se sídlem, resp. adresou trvalého pobytu) 6. Okres

7. E - mail 8. Telefon 9. Fax

10. Osoba odpovědná za vyplnění informace

Stav k 31. srpnu kvótového
roku ……/……

jednotka hodnota
Odhad sklizňové plochy cukrovky *) ha
Odhad výroby cukrovky tuny
Odhad výroby cukru tuny
*) Rozumí se plocha cukrovky, na kterou producent cukru uzavřel smlouvy s dodavateli na příslušný kvótový rok.

V Podpis producenta cukru (u právnické osoby statutárního orgánu) Otisk razítka (u právnické osoby vždy)
Dne

3. VZOR č. 3
Informace o nákupu cukrovky v kvótovém roce……/……
(§ 9 odst. 1 písm. c))

1. Obchodní jméno (u fyzické osoby jméno a příjmení) producenta cukru 2. Právní forma

3. Sídlo (u fyzické osoby adresa trvalého pobytu) producenta cukru 4. IČ (rodné číslo) producenta cukru

5. Místo podnikání (pokud není shodné se sídlem, resp. adresou trvalého pobytu) 6. Okres

7. E - mail 8. Telefon 9. Fax

10. Osoba odpovědná za vyplnění informace

Stav k 31. prosinci kvótového
roku ……/……

jednotka hodnota
Sklizňová plocha cukrovky *) ha
Nákup cukrovky tuny
Průměrná cukernatost nakoupené cukrovky %
*) Rozumí se plocha cukrovky, na kterou producent cukru uzavřel smlouvy s dodavateli na příslušný kvótový rok.

V Podpis producenta cukru (u právnické osoby statutárního orgánu) Otisk razítka (u právnické osoby vždy)
Dne

4. VZOR č. 4
Měsíční informace o zásobách, výrobě, prodeji a vývozu cukru v kvótovém roce……/…… (§ 9 odst. 1 písm. d))

1. Obchodní jméno (u fyzické osoby jméno a příjmení) producenta cukru 2. Právní forma

3. Sídlo (u fyzické osoby adresa trvalého pobytu) producenta cukru 4. IČ (rodné číslo) producenta cukru

5. Místo podnikání (pokud není shodné se sídlem, resp. adresou trvalého pobytu) 6. Okres

7. E - mail 8. Telefon 9. Fax

10. Osoba odpovědná za vyplnění informace

11. Sledovaný měsíc
12. Kvótový rok

jednotka hodnota
Zásoba ke konci sledovaného období tuny
Výroba cukru tuny
Prodané Na trhu České republiky tuny
množství z toho: cukru obsaženého ve výrobcích tuny
cukru za Vyvezený tuny
měsíc z toho : cukru obsaženého ve výrobcích tuny
Prodaný Na trhu České republiky Kč
cukr za z toho: za cukr obsažený ve výrobcích Kč
měsíc Vyvezený Kč
z toho : za cukr obsažený ve výrobcích Kč

V Podpis producenta cukru (u právnické osoby statutárního orgánu) Otisk razítka (u právnické osoby vždy)
Dne

5. VZOR č. 5
Informace o inventurní zásobě cukru v kvótovém roce……/……
(§ 9 odst. 1 písm. e))

1. Obchodní jméno (u fyzické osoby jméno a příjmení) producenta cukru 2. Právní forma

3. Sídlo (u fyzické osoby adresa trvalého pobytu) producenta cukru 4. IČ (rodné číslo) producenta cukru

5. Místo podnikání (pokud není shodné se sídlem, resp. adresou trvalého pobytu) 6. Okres

7. E - mail 8. Telefon 9. Fax

10. Osoba odpovědná za vyplnění informace

Stav k 30. září kvótového
roku ……/……

jednotka hodnota
Zásoba cukru k 30. září předchozího kvótového roku tuny
Zásoba cukru k 30. září kvótového roku tuny

V Podpis producenta cukru (u právnické osoby statutárního orgánu) Otisk razítka (u právnické osoby vždy)
Dne

6. VZOR č. 6
Informace o zahájení a ukončení zpracování cukrovky v kvótovém roce……/……
(§ 9 odst. 1 písm. f))

1. Obchodní jméno (u fyzické osoby jméno a příjmení) producenta cukru 2. Právní forma

3. Sídlo (u fyzické osoby adresa trvalého pobytu) producenta cukru 4. IČ (rodné číslo) producenta cukru

5. Místo podnikání (pokud není shodné se sídlem, resp. adresou trvalého pobytu) 6. Okres

7. E - mail 8. Telefon 9. Fax

10. Osoba odpovědná za vyplnění informace

organizační složka producenta cukru datum zahájení zpracování cukrovky datum ukončení zpracování cukrovky

V Podpis producenta cukru (u právnické osoby statutárního orgánu) Otisk razítka (u právnické osoby vždy)
Dne

7. VZOR č. 7
Informace o podkladech pro kalkulaci ceny bílého cukru v kalendářním roce……/……(§ 9 odst. 1 písm. g))

1. Obchodní jméno (u fyzické osoby jméno a příjmení) producenta cukru 2. Právní forma

3. Sídlo (u fyzické osoby adresa trvalého pobytu) producenta cukru 4. IČ (rodné číslo) producenta cukru

5. Místo podnikání (pokud není shodné se sídlem, resp. adresou trvalého pobytu) 6. Okres

7. E - mail 8. Telefon 9. Fax

10. Osoba odpovědná za vyplnění informace

položka jednotka skutečnost roku……..
PŘÍMÝ MATERIÁL tis. Kč
z toho: náklady na cukrovku tis. Kč
náklady na dopravu cukrovky tis. Kč
MZDY včetně zdrav. a sociálního pojištění tis. Kč
OSTATNÍ PŘÍMÉ NÁKLADY tis. Kč
z toho: odpisy hmotného majetku tis. Kč
opravy hmotného majetku tis. Kč
elektrická energie tis. Kč
energie tepelná tis. Kč
poplatky za vypouštění odpadních vod
a ovzduší tis. Kč
náklady na dopravu a skladování cukru tis. Kč
FINANČNÍ NÁKLADY tis. Kč
REŽIE tis. Kč
OSTATNÍ PŘÍMÉ NÁKLADY tis. Kč
VEDLEJŠÍ VÝROBKY (melasa, řízky) tis. Kč
ÚPLNÉ VLASTNÍ NÁKLADY (ÚVN) tis. Kč
ZISK tis. Kč
PODÍL ZISKU Z ÚVN %
VYROBENÝ CUKR tun
PRŮMĚRNÁ CENA CUKRU Kč/tuna
NAKOUPENÁ CUKROVKA tis.tun čisté hmotnosti
PRŮMĚRNÁ CUKRNATOST CUKROVKY PŘI NÁKUPU %

V Podpis producenta cukru (u právnické osoby statutárního orgánu) Otisk razítka (u právnické osoby vždy)
Dne

m převodu individuální produkční kvóty do rezervy nebo jinému producentovi cukru (§ 9 odst. 1 písm. h))

1. Obchodní jméno (u fyzické osoby jméno a příjmení) producenta cukru 2. Právní forma

3. Sídlo (u fyzické osoby adresa trvalého pobytu) producenta cukru 4. IČ (rodné číslo) producenta cukru

5. Místo podnikání (pokud není shodné se sídlem, resp. adresou trvalého pobytu) 6. Okres

7. E - mail 8. Telefon 9. Fax

10. Osoba odpovědná za vyplnění informace

Oznamuji , že k datu ……………..ukončuji výrobu cukru a s účinností od ………………
a) se převádí individuální produkční kvóta cukru ve výši……….tun do rezervy, nebo
b) se převádí individuální produkční kvóta cukru ve výši ………tun jinému producentovi cukru:………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………………………....(obchodní jméno firmy producenta cukru, sídlo a IČ; v případně fyzické osoby jméno a příjmení producenta cukru, adresa jeho trvalého pobytu a rodné číslo)

V Podpis producenta cukru (u právnické osoby statutárního orgánu) Otisk razítka (u právnické osoby vždy)
Dne

9. VZOR č. 9
Informace o převodu části individuální produkční kvóty jinému producentovi cukru bez ukončení výroby cukru (§ 9 odst. 1 písm. i))

1. Obchodní jméno (u fyzické osoby jméno a příjmení) producenta cukru 2. Právní forma

3. Sídlo (u fyzické osoby adresa trvalého pobytu) producenta cukru 4. IČ (rodné číslo) producenta cukru

5. Místo podnikání (pokud není shodné se sídlem, resp. adresou trvalého pobytu) 6. Okres

7. E - mail 8. Telefon 9. Fax

10. Osoba odpovědná za vyplnění informace

Oznamuji , že s účinností od ……………se převádí část individuální produkční kvóty cukru ve výši ………tun jinému producentovi cukru:…………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………. (obchodní jméno firmy producenta cukru, sídlo a IČ; v případně fyzické osoby jméno a příjmení producenta cukru , adresa jeho trvalého pobytu a rodné číslo)

V Podpis producenta cukru (u právnické osoby statutárního orgánu) Otisk razítka (u právnické osoby vždy)
Dne

O D Ů V O D N Ě N Í

Obecná část

Ministerstvo zemědělství předkládá návrh nařízení vlády o stanovení produkčních kvót cukru na kvótové roky 2001/2002 až 2004/2005. Návrh nařízení vlády je prováděcím právním předpisem k zákonu č. 256/2000 Sb., o Státním zemědělském intervenčním fondu (dále jen „Fond“). Tento návrh učinil další kvalitativní krok na cestě přibližování české právní úpravy s úpravou platnou v EU.

Předložený návrh je souborem opatření ke stabilizaci produkce cukrovky a cukru a organizaci trhu s cukrem. Obsahuje maximum prvků systému organizace trhu s cukrem platného v EU, některé jeho prvky však nemohou být součástí návrhu nařízení vlády s ohledem na zmocnění stanovené zákonem o Fondu. Z pohledu kompatibility s platnou úpravou v EU (nařízení Rady č. 2038/1999) je možno předkládaný návrh označit za částečně kompatibilní.

Současně tento návrh kontinuálně navazuje na systém organizace trhu s cukrem zavedený nařízením vlády č. 51/2000 Sb., kterým se stanoví opatření a podíl státu na tvorbě podmínek pro zajištění a udržení výroby cukrovky a cukru a stabilizaci trhu s cukrem, jako prováděcího právního předpisu k zákonu č. 252/1997 Sb., o zemědělství, které kvóty cukru zavedlo a již rozdělilo.

Pokud jde o podmínku zmocnění k vydání nařízení vlády stanovenou v ustanovení
§ 12 odst. 3 zákona o Fondu je nutné konstatovat, že harmonogram zavádění produkčních kvót cukru byl jako závazek ze strany ČR vícekrát jasně deklarován a byl EU v několika dokumentech vzat na vědomí a nebyl ze strany EU nikdy rozporován. Tento závazek zavedení systému produkčních kvót cukru vyplývá například z následujících dokumentů:
- Smlouva o přidruženi (Asociační dohoda), ve které se ČR zavázala k postupnému přejímání předpisů Evropských společenství, mimo jiné i Společné zemědělské politiky,
- Poziční dokument ČR ke kapitole 7 (zemědělství), který je sestaven na základě požadavků a závazků ČR ve vztahu k EU, obsahuje požadavek na stanovení roční kvóty pro prodej bílého cukru nejméně ve výši 505 000 tun,
- Implementační strategie pro oblast zemědělství, která zpracovává hospodářskou strategii vstupu ČR do EU do harmonogramu jednotlivých kroků obsahuje závazek ČR k zavedení produkčních kvót v sektoru cukr-cukrovka,
- Národní program pro přijetí acquis, který hodnotí jednotlivé přístupové kroky, který rovněž zahrnuje závazky ČR a který je pravidelně konzultován s EU, obsahuje také závazek ČR k zavedení produkčních kvót v sektoru cukr-cukrovka.
Současně je nezbytné informovat o jednání, které proběhlo ve dnech 11.–12. září 2000 v Bruselu mezi zástupci ČR a zástupci Evropské komise a příslušnými direktoriáty, na kterém byly projednány harmonogramy zavádění tržních pořádků některých komodit, mimo jiné i v komoditě cukr-cukrovka.

Česká republika pro řešení obtížné situace v komoditě cukrovka-cukr zavedla množstevní omezení dovozu cukru a izoglukózy původem ze Slovenské republiky formou neautomatických licencí koncem roku 1998 a počátkem roku 1999 a následně ochranné opatření na dovoz cukru ze třetích zemí stanovením tarifních dovozních kvót v teritoriálním členění (nařízení vlády č. 212/1999 Sb.). Toto opatření bylo notifikováno ve WTO a současně byl vznesen požadavek Evropské unie k zavedení tržního pořádku na cukr v ČR. Zavedení organizačního systému pro cukr Česká republika přislíbila ve verbální nótě zaslané Evropské komisi v září 1999. Jedná se tedy o jeden ze základních úkolů v postupech k převzetí Společné zemědělské politiky ke stabilizaci trhů komodit. První přímou realizací tohoto závazku, kterým Česká republika převzala základní principy zakotvené v nařízení Rady č. 2038/1999, bylo již výše uvedené nařízení vlády č. 51/2000 Sb., kterým se stanoví opatření a podíl státu na tvorbě podmínek pro stanovení a udržení výroby cukrovky a cukru a stabilizaci trhu s cukrem.

Zavedení organizace trhu s cukrem s ročním předstihem rozdělujícím kvóty pro tuzemsko a export výše uvedeným nařízením vlády č. 51/2000 Sb. pro hospodářský rok 2000/2001 bylo reakcí na obtížnou situaci v komoditě cukrovka-cukr. Tato organizace trhu byla současně umožněna vysokým stupněm restrukturalizace a koncentrace pěstitelů cukrovky a cukrovarnického průmyslu v ČR dosaženým v letech 1995-1999.

Systém zavedený výše citovaným nařízením vlády umožnil i vstup dvou nových subjektů na trh a zvýšil počet cukrovarů z jedenácti na třináct. Tento administrativní zásah do již rozděleného trhu, kdy byly do systému zavedeny dva subjekty dříve uzavřené (důsledek privatizace, nadbytečnost výrobní kapacity, zastaralost výrobního zařízení, ekonomika provozu), vedl ke snížení všech dosažených parametrů cukrovarnického průmyslu (zpracovatelská kapacita řepy za den, výroba cukru za den a dalších) a ve svém důsledku ke snížení a odsunutí konkurenceschopnosti celého odvětví při vstupu ČR do společenství vyspělých cukrovarnických států.

Pro informaci uvádíme, že nejvýkonnější cukrovar v ČR dosahuje zatím jen podprůměrných hodnot vyspělých cukrovarnických států (7000 tun zpracované cukrovky za den), které je považují za malé a proto v současnosti takové cukrovary uzavírají jako nerentabilní. Tzv. nové subjekty obnovily cukrovary s kapacitami 1300, resp. 1800 tun denního zpracování.

I když konkrétní výsledky systému bude možné vyhodnotit až ke konci hospodářského roku 2000/2001, t.j. v září 2001, je již v současnosti jisté, že se cíle nařízení vlády
č. 51/2000 Sb. nepodaří zcela naplnit, a to zejména vlivem vysokých dovozů cukru a jejich substituentů (sirupy, izoglukóza, cukry ostatní apod.), i přes přijatá opatření k ochraně trhu s cukrem v letech 1998-2000. Tím je zásadně narušeno fungování množstevně organizovaného trhu. Dalším důvodem je i nakontrahování většího množství cukru novými subjekty než jsou jejich přidělené kvóty. Výsledkem je již nyní útlum prodeje všech producentů cukru na tuzemském trhu, nevyrovnanost nabídky a poptávky a tím zastavený prodej zásob cukru jako hlavního cíle tohoto nařízení vlády.

Z výše uvedených poznatků vychází i filozofie nového nařízení vlády, které nekolizně a kontinuálně navazuje na dříve přijaté nařízení vlády č. 51/2000 Sb. Národní produkční kvóta je v novém nařízení stanovena ve výši 505 000 tun. Tato kvóta plně vyjadřuje hodnotu dlouhodobé spotřeby cukru na domácím trhu a hodnotu vývozu a umožní pěstování cukrovky na ploše 75 000 ha nejkvalitnější orné půdy (současná plocha cca 61 000 ha). Zároveň je plně v souladu s požadovaným množstvím produkce cukru uváděným v přístupových materiálech ČR k EU (např. Poziční dokument apod.).

Individuální produkční kvóty jsou stanoveny dříve přijatým nařízením vlády
č. 51/2000 Sb. Toto prvotní rozdělení kvót představuje v souhrnu 475 000 tun cukru. Zbývajících 30 000 tun cukru je ponecháno v rezervě pro žadatele pro případné rozdělení. Podle vývoje na trhu s cukrem a odčerpávání zásob cukru (předpoklad je na počátku platnosti nového nařízení vlády ve výši 100 000 tun, což je téměř jedna čtvrtina tuzemské spotřeby cukru) rozhodne Fond o případném rozdělení.

K jednotlivým ustanovením § 12 odst. 4 zákona o Fondu, které specifikují zmocnění k vydání nařízení vlády ke stanovení produkčních kvót a podmínek jejich systému, uvedená v odstavci 3 tohoto paragrafu je nutné upozornit na následující skutečnosti:
a) Návrh nařízení vlády obsahuje pouze způsob stanovení minimální ceny, ale neobsahuje přímo výši minimální ceny nebo jiného cenového limitu (§ 12 odst. 4 písm. a) zákona o Fondu), protože minimální cena cukru a cukrovky bude stanovena na základě zákona
č. 526/1990 Sb., o cenách, vzhledem k tomu, že zákon o Fondu neobsahuje sankce za nedodržování minimální ceny.
b) Návrh nařízení vlády neobsahuje přímo období, ze kterého se stanovuje množství produkce na kvóty pro producenty (§ 12 odst. 4 písm. b) zákona o Fondu), protože tento návrh kontinuálně navazuje na již přijaté nařízení vlády č. 51/2000 Sb., které toto období již stanovilo.
c) Návrh nařízení vlády sice výslovně nestanoví, že se v rámci tohoto systému produkčních kvót cukru jedná o vícestupňové kvóty (§ 12 odst. 4 písm. d) zákona o Fondu), ale toto skutečnost lze dovodit vzhledem k tomu, že kvóty nejsou uplatňovány přímo u pěstitelů cukrovky, ale až na druhém stupni vertikály u zpracovatelů (producentů) cukru.
d) Návrh nařízení vlády také výslovně nestanoví podpory k vyrovnání újmy v důsledku zavedení produkčních kvót cukru (§ 12 odst. 4 písm. e) zákona o Fondu), protože tyto újmy nejsou součástí systému.
Ostatní podmínky uvedené v ustanoveních § 12 odst. 4 až odst. 8 zákona o Fondu jsou v tomto návrhu nařízení vlády obsaženy.

Navrhované nařízení vlády si nevyžádá žádné přímé náklady na státní rozpočet, protože celý systém produkčních kvót cukru je založen na principu samofinancování. Navržená opatření zajišťují samofinacovatelný způsob vývozu cukru bez nároků na prostředky ze státního rozpočtu, obdobně jako více než 30 let užívaný systém trhu s cukrem v Evropské unii. Aplikace celého systému produkčních kvót cukru bude prováděna Fondem, z jehož rozpočtu budou financovány nezbytné minimální administrativní náklady v rozsahu asi 1 milionu Kč.

Navrhované nařízení vlády je v souladu s Ústavou a ústavním pořádkem České republiky a s uzavřenými mezinárodními závazky vyplývajícími z mezinárodních smluv.

Zvláštní část

K § 1

Toto ustanovení definuje předmět úpravy nařízení vlády. Účelem nařízení je vytvoření záruk příjmů pěstitelů a zpracovatelů cukrovky a vytvoření podmínek pro podnikání se současným zachováním tržního prostředí. Pěstitel není vázán prodejem jím vypěstované cukrovky do určitého cukrovaru, je mu zachován volný výběr osiva odrůd cukrovky, způsob dopravy cukrovky do cukrovaru, stejně tak cukrovarům zůstává volba pěstitelů cukrovky, rovněž i spotřebitelům cukru zůstává volný výběr výrobců cukru.

K § 2

Zásadní definicí systému produkčních kvót cukru je definice cukru. Nařízení vlády jasně stanoví, co se za tento termín považuje, aby nebylo možné manipulovat s meziprodukty při výrobě cukru. Technická definice vymezuje cukr neboli chemicky sacharózu exaktně s odvoláním na polarometrickou metodu stanovení. Tato metoda je standardní a obvyklou ve všech cukr produkujících zemích desítky let.

Izoglukóza a inulínový sirup jsou přímými substituenty sacharózy a proto je nutné je zahrnout do tohoto systému.

Důležitá je specifikace pěstitele cukrovky tak, aby bylo zdůrazněno vypěstování cukrovky v ČR a tím zajištěno obdělávání tuzemské půdy.

Neméně důležitá je i specifikace producenta cukru tak, aby každý zúčastněný subjekt byl zároveň držitelem individuální produkční kvóty s činným výrobním zařízením obecně nazývaným cukrovar, a dále aby bylo zamezeno cukr pro kvótu vyrábět z jiné vstupní suroviny než cukrovky (například z dovezeného surového cukru).

Kvótový rok je nově zavedeným termínem v oblasti produkce cukru. Dosud byl dlouhodobě užíván termín hospodářský rok. Vstupem ČR do EU bude termín kvótový rok nahrazen termínem marketingový rok. Zahájení kvótového roku a tím i režimu nařízení navazuje na konec hospodářského roku stanoveného nařízením vlády č. 51/2000 Sb.

Individuální produkční kvóta je kvótou jednotlivého producenta cukru podle dosavadního předpisu. Rozdělení kvóty vychází z podílu produkce jednotlivého producenta k celkové roční produkci tak, jak jej stanovuje nařízení vlády č. 51/2000 včetně tzv. držitelů zvláštní individuální kvóty proto, že neexistuje žádný jiný exaktní a objektivní způsob výpočtu kvót. Za základ výpočtu bylo použito referenčního období produkce let 1995-1999. Následující rok již nelze použít, neboť je ovlivněn chováním výrobců cukru v rámci přidělených kvót podle citovaného nařízení. Stejného způsobu výpočtu použily i státy Evropského společenství při stanovení základních produkčních kvót v šedesátých letech. V tomto směru je to tedy ověřená objektivní metoda. Individuální produkční kvóta představuje množství cukru, které lze uvést na trh v ČR a množství cukru, které lze vyvést do zahraničí.

Rezerva naplňuje § 12 zákona o Fondu a svým rozdělením umožní žadatelům o rezervu přístup na trh. Přidělení rezervy podléhá přidělovací proceduře podle § 6 a § 7 z důvodů uvedených v komentáři ke specifikaci producenta cukru.

Národní produkční kvóta je hodnotou celkového množství cukru, které je možné vyrobit v ČR v rámci tohoto nařízení v jednom roce. Je tvořena individuálními produkčními kvótami a rezervou.

K § 3 a 5

Národní produkční kvóta je stanovena na období čtyř kvótových roků (viz § 3 odst. 1) ve výši 505 000 tun. Každoročně stejná výše národní produkční kvóty je pro tuzemskou produkci cukru stabilizujícím prvkem a napomůže eliminovat nestandardní roční výkyvy. Hodnota 505 000 tun je vyjádřením historické reference České republiky v oblasti výroby a vývozu cukru. ČR byla historicky vývozní zemí, proto je nařízení vlády zároveň významným impulsem vývozu cukru na světový trh.

K § 4

Výše rezervy je přímo úměrná uvažovanému navýšení celostátní produkční kvóty ze 475 000 tun na 505 000 tun a stanovuje se proto ve výši 30 000 tun.

Rezervu bude rozdělovat Fond. Fond každý kvótový rok určí do 31. 10. jaká část rezervy se bude rozdělovat mezi případné žadatele, kteří splní podmínky stanovené v ustanovení § 5 tohoto nařízení. Fond může rozdělit mezi žadatele takové množství, které je k dispozici. Rezerva bude průběžně doplňována o množství, které bude sníženo producentovi cukru z důvodu nenaplňování kvót.

Toto ustanovení umožňuje Fondu v případě neuvedení cukru na tuzemský trh producentem cukru v příslušném kvótovém roce snížení jeho individuální produkční kvótu pro následující období. Ke snížení individuální produkční kvóty producenta cukru dojde rovněž v případě, že producent cukru nevyveze v příslušném kvótovém roce cukru mimo ČR. Toto opatření směřuje proti kumulaci cukru na území ČR.

K § 6

Toto ustanovení stanoví mechanismus podání žádosti a zároveň obsahuje podmínky pro žadatele s ohledem na specifika, která výroba cukru přináší. Je to především požadavek, aby kompletní funkční výrobní zařízení na zpracování cukrovky na cukr bylo součástí jeho hmotného majetku. Dále je nutné zdůraznit celou řadu technických podmínek. Vzor podání žádostí o rezervu, včetně vzoru čestného prohlášení jsou obsahem přílohy č. 1.

K § 7

Rozdělením rezervy se zabývá § 7, v jehož první části je uváděn způsob zpracování žádostí o přidělení rezervy s ohledem na úplnost a pravdivost žádostí, případně způsob jejich vrácení k doplnění.

Druhá část je zaměřena na způsob rozdělení rezervy. V případě, že součet žádostí nepřesáhne výši rezervy, budou žadatelé uspokojeni v plné výši. Avšak v případě, že součet žádostí tuto výši přesáhne, bude rezerva rozdělena rovným dílem, a to z toho důvodu, že neexistuje jiný objektivní a spravedlivý způsob rozdělení rezervy mezi žadatele.

Celý proces každoročního rozdělení rezervy proběhne ve velmi krátkém časovém termínu, aby na výsledky producenti cukru a žadatelé mohli obratem reagovat ve směru ke kontraktům s pěstiteli cukrovky.

K § 8

Minimální cena cukru je stěžejním stavebním prvkem celého systému. Je stanovena na návrh Fondu Ministerstvem financí na základě ustanovení § 5 zákona č. 526/1990 Sb.,
o cenách, ve znění pozdějších předpisů. Je to z důvodu absence sankcí za nedodržení minimální ceny. Vzhledem k tomu, že se odvíjí z minimální ceny cukrovky, a tato je jedinou ochranou pěstitele cukrovky, je stanovení podle zákona se sankcemi zcela zásadní věcí pro funkčnost celého systému produkčních kvót. Fond je oprávněn předkládat Ministerstvu zemědělství návrhy na uplatnění regulace cen podle ustanovení § 3 odst. 3 písm. d) zákona
o Fondu. Minimální cena zahrnuje veškerý cukr uváděný na trh v ČR. Takto stanovena eliminuje možnost systém produkčních kvót cukru obejít cukrem dováženým nebo cukrem vyrobeným mimo kvóty.

Minimální cena cukrovky je nedílnou součástí minimální ceny cukru. Je rovněž stanovena Ministerstvem financí na návrh Ministerstva zemědělství. Zahrnuje v sobě náklady nutné na pokrytí vypěstování cukrovky na jednotce plochy při základní cukernatosti 16 % (obsahu cukru v bulvě). Vztahuje se na veškerou cukrovku vypěstovanou v ČR.

K § 9

Vyjmenované informace jsou kontrolou naplňování ustanovení nařízení a podkladem Fondu pro statistické výstupy průměrných hodnot shromažďovaných dat pro výrobce cukru.
Požadované informace vycházejí z odborného rámce problematiky pěstování cukrovky a produkce cukru a jejich skladba umožní dostatečný monitoring stavu a pohybu ploch cukrovky, produkce, prodeje, skladování a exportu cukru.
Většina formulářů je časově vázána na období kvótového roku, pouze vzor č. 7 o podkladech kalkulace ceny je vztažen ke kalendářnímu roku.

K § 10

Účinnost tohoto nařízení se navrhuje dnem vyhlášení. Konec účinnosti nařízení vlády se navrhuje s koncem kvótového roku 2005 (tj. 30. září 2005).

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down