16.01.2001 | 04:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Program Marketing pomáhá dobývat zahraniční trhy

Pro nezávislé malé a střední podniky do 250 zaměstnanců je určen program Marketing, jehož realizací pověřilo ministerstvo průmyslu a obchodu Českou agenturu na podporu průmyslu a obchodu CzechTrade. Program Marketing schválila vláda na období 2001 až 2004 s tím, že výše přidělených prostředků bude v konkrétních letech záviset na možnostech státního rozpočtu. Podle tiskové mluvčí CzechTrade Athiny Lérové disponuje program v letošním roce 80 mil. Kč.

Marketing navazuje na úspěšný program Podpora exportu, který probíhal v uplynulých dvou letech. Jeho cílem je podle Lérové „usnadnit přístup malých a středních podniků na zahraniční trhy, přispívat ke zvýšení jejich vývozu a k využívání obchodních příležitostí, které poskytuje světový trh. Program umožňuje podnikům získat dotaci ve výši 60 % vynaložených nákladů na marketingové informace, vzdělávání, propagační materiály a internetový marketing, exportní a marketingové poradenství a dotace na prezentace, výstavy a veletrhy.“ Jak Lérová uvedla, o program Podpora exportu projevilo loni zájem 750 podniků, a to hlavně o podporu na propagační materiály pro zahraničí, na účast na zahraničních veletrzích, výstavách a prezentacích. Zhruba 70 % účastníků programu představovaly podniky s méně než 50 zaměstnanci. Mezi účastníky podle Lérové výrazně dominují strojírenské podniky, prostředky z programu však loni čerpalo také sedm subjektů, které nabízely potraviny, sedm dřevo a dřevěné výrobky, tři živá zvířata a živočišné produkty a tři rostlinné produkty.
Za hlavní přínos podniky považují získání nových obchodních partnerů v zahraničí. Přihlášky zájemců o program Marketing přijímá agentura CzechTrade od počátku letošního roku.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down