Největší světový pivovar, americký Anheuser-Busch (AB), oznámil, že odvolací soud v italském Miláně rozhodl o tom, že Budějovický Budvar musí v Itálii přestat používat na etiketách, balení a v reklamě na svá piva obchodní značky Budweiser a Bud.
Českobudějovický pivovar, který je největším exportérem českého piva, se podle ředitele Jiřího Bočka k soudnímu sporu v Itálii teprve vyjádří.
AB dále uvádí, že soud potvrdil také dřívější rozhodnutí, kterým se zamítá odvolání Budvaru ve sporu o původ značek Budweiser a Bud. "S rozhodnutím jsme spokojení a těšíme se na další zvyšování prodeje této značky (Budweiser) v Itálii," řekl k tomu generální ředitel AB Steve Burrows s tím, že AB si v Itálii vybudoval silnou pozici úspěšným partnerstvím s pivovarem Birra Peroni.
AB připomněl, že Budvar uplatňuje svá práva na obchodní značku Budweiser na základě dřívějšího jména města České Budějovice (Budweis). Podle představitelů amerického pivovaru však některé soudy v Evropě prohlásily, že místo vaření piva neurčuje jeho charakteristické vlastnosti a že piva stejné kvality mohou být vařena kdekoliv jinde.
Budějovický Budvar, který vyváží pivo zhruba do 60 zemí světa, v poslední době uspěl ve známkoprávních sporech s AB například v Řecku, Portugalsku, Dánsku, Finsku a v pobaltských zemích. Ochranné známky a zeměpisné označení má českobudějovický pivovar registrovány v bezmála stovce států.