Regionální značky lihovinových nápojů v České republice, ale i ve světě globalizačním trendům odolávají. Uvedl to generální ředitel společnosti Stock Plzeň - Božkov Martin Petrášek. Podle něj je ze120 nejprodávanějších lihovin na světě 61 regionálních. Celková spotřeba lihovin v tuzemsku v posledních letech sice stagnuje či mírně klesá, kategorie hořkých a bylinných likérů ale stále roste a nyní zaujímá asi třetinu domácího trhu lihovin.
Společnost proto připravila novou regionální značku bylinného likéru Magistr s cílem do pěti let dosáhnout ročního prodeje kolem jednoho milionu litrů. Podle posledních statistik patří Čechům ve spotřebě alkoholu na hlavu šesté místo na světě. Na každého občana ČR totiž připadá10,2 litru čistého alkoholu, což je mírně nad průměrem západní Evropy, který dělá 9,24 litru na osobu. Důvodem ale podle Petráška nejsou zrovna lihoviny, nýbrž více než 160litrová spotřeba piva. Společnost Stock Plzeň - Božkov se na českém trhu lihovin podílí zhruba třiceti procenty. V loňském roce prodal přes 25 milionů litrů lihovin, což představuje meziroční nárůst o14,6 procenta. Čistý zisk Stocku za loňský rok činil 378,38 milionu při obratu 1,47 miliardy korun.