24.04.2014 | 04:04
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Ministr chce podporovat české květináře

Ministerstvo zemědělství chce pomoci tuzemským květinářům s novou marketingovou značkou Česká květina, kterou před nedávnem začali označovat své výpěstky. V úvahu připadá i finanční podpora, řekl dnes na zahájení jarní etapy mezinárodní výstavy květin Flora v Olomouci ministr zemědělství Marian Jurečka.

Nová značka je obdobou potravinářské Klasy či Regionální potraviny. Květiny vypěstované pěstiteli v České republice mohou zákazníci nově identifikovat podle loga s označením Česká květina. Logo zatím používá osm pěstitelských firem, zhruba stejný počet o něj má zažádáno.
Nové logo podle Jurečky zlepší informovanost zákazníků při nákupu květin. Dostanou jasnou informaci, že pokud koupí tuto květinu, je vypěstována v České republice a podporují tím domácího pěstitele a ekonomiku, podotkl Jurečka.
Květináři v minulosti jednali s ministerstvem zemědělství o tom, že by i jejich výpěstky mohly využívat značku Klasa udělovanou již léta kvalitním potravinářským produktům. Jednání však skončila nezdarem. Vytvořili a začali proto používat vlastní označení. Předseda Svazu květinářů a floristů Jiří Horák k tomu řekl, že pochopili, že bez pořádné propagace, bez značky, bez toho, aby se nějak prezentovali, to nemůže být. Značku zatím užívají pouze členové svazu. Z jejich prostředků je projekt financován.
V Česku loni poprvé po téměř dvou desítkách let klesla produkce květin. Zatímco v roce 2012 dosáhla ve finančním vyjádření 1,944 miliardy korun, v loňském roce se meziročně snížila o více než tři procenta na 1,881 miliardy korun. Protože se oproti předchozímu roku snížil dovoz květin, po dlouhé době klesly také celkové prodeje květin zhruba na 850 korun na osobu za rok.
České květinářství na začátku 90. let minulého století téměř zlikvidovalo otevření trhu a levné dovozy. Velká zahradnictví krachovala a drobní producenti květin se tímto oborem již neuživili. „Díky většímu zájmu lidí o květiny, ale také díky dotacím z Programu rozvoje venkova na obnovu skleníků a fóliovníků, se daří obor květinářství obnovovat. Ještě před rokem 1990 patřilo zahradnictví spolu s ovocnářstvím a zelinářstvím k oblastem s kvalitní úrovní. Chci, abychom se k této tradici vrátili. Také proto bude podpora z Programu rozvoje venkova pokračovat i v období 2014 až 2020,“ dodal Jurečka.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down