Množství prodaného tvrdého alkoholu v ČR stagnuje, ve finančním vyjádření však objem trhu roste. Češi totiž stále více dávají přednost dražším značkám zejména zahraničních lihovin místo domácích. Vyplývá to z údajů, které na tiskové konferenci uvedla společnost Rémy Cointreau ČR, která je největším dovozcem zahraničních lihovin v tuzemsku. Zatímco v roce 2011 tvořily dovozové značky v přepočtu na peníze 32 procent trhu, letos to je 36 procent. Změna souvisí především s takzvanou metanolovou aférou.
Množství prodaného tvrdého alkoholu v ČR dosáhlo loni zhruba 20 milionů litrů, tedy zhruba stejně jako v roce 2012 a o desetinu méně než v roce 2011. Objem celkových tržeb prodejců lihovin loni činil sedm miliard korun, meziročně o miliardu více. Vrátil se tak na úroveň roku 2011. "Změna preference vůči původu alkoholu je určitě způsobená ´ metanolovou aférou´, kdy určitá část konzumentů ztratila důvěru v levnější alkohol a přiklonila se spíše k importním značkám," uvedl marketingový ředitel Rémy Cointreau ČR Ondřej Roček. Metanolová aféra v Česku začala v září 2012 a vyžádala si desítky obětí. Hlavní aktéři se zpovídali před soudem ve Zlíně, údajní míchači směsi dostali doživotí.*