21.08.2014 | 04:08
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Tendr na propagaci značky Klasa vypíše fond do konce září

Státní zemědělský a intervenční fond pravděpodobně do konce letošního září vypíše výběrové řízení na propagaci značky kvalitních potravin Klasa pro období od roku 2015. Doba zakázky se z dosavadní jednoleté prodlouží minimálně na dva roky. V případě dvouleté varianty by šlo o kontrakt s cenou do 300 milionů korun. Informovala o tom mluvčí fondu Vladimíra Nováková. Změnit by se do budoucna měl také způsob propagace označení.

Antimonopolní úřad koncem července definitivně zrušil výběr vítěze tendru na propagaci Klasy na letošní rok a Státní zemědělský a intervenční fond (SZIF) tak bude muset vybrat vítěze znovu. Výběr vítězů lukrativní zakázky se v posledních letech komplikuje opakovaně. Ministr zemědělství Marian Jurečka již dříve uvedl, že chce předejít každoročnímu opakování komplikací prodloužením doby, na niž je kontrakt zadáván, na dva až tři roky. Na propagaci Klasy dává stát v posledních letech mezi 150 a 200 miliony korun ročně.

Změnit by se od příštího roku měla také strategie propagace označení, která čelí poslední dobou časté kritice. Změny připravuje zvláštní pracovní skupina ustanovená ministrem. Součástí výstupu pracovní skupiny by měl být strategický plán podpory značky Klasa pro další období, který by měl zejména zohlednit dosaženou znalost značky ve stanovení nových komunikačních cílů a nového obsahu značky, uvedla Nováková.
Firmy, které v tendrech neuspějí, napadají v posledních letech z různých důvodů verdikt výběrové komise. Například v říjnu 2011 byl kvůli tomu tendr zrušen, následně vypsán znovu a trvalo ještě téměř rok, než byl znám vítěz. Část kampaně se proto vůbec neuskutečnila.
Pro letošní rok zakázku původně vyhrály společnosti McCann-Erickson Prague a International Advertising Agency. Jejich vítězná nabídka neobsahovala podle ÚOHS vše, co měla, a firmy měly proto být z výběrového řízení vyloučeny. Hodnoticí komise však místo toho pouze nechala vítěze nabídku doplnit a 9. ledna vybrala McCann-Erickson jako vítěze.
Fond nyní musí vybrat jinou nejvhodnější nabídku. Vzhledem k dovoleným členů výběrové komise podle Novákové však vybere nového vítěze pro zbytek roku nejdříve v září. Aktivity v souvislosti s propagací značky Klasa jsou v tuto chvíli dočasně zajišťovány v omezené míře pomocí zakázek malého rozsahu na podporu značky v rámci akcí na podporu prodeje, podotkla Nováková.
Národní značku kvality Klasa uděluje ministr zemědělství kvalitním potravinářským a zemědělským výrobkům od roku 2003. Výrobky jsou oceňovány na tři roky. Při zhoršení kvality či porušení stanovených podmínek jim může být logo odebráno dříve. Výdaje státu na reklamu dlouhodobě kritizuje například Bezpečnostní informační služba. Nejpodezřelejší jsou podle kontrarozvědky výdaje právě v oblasti zemědělství a dopravy.

Reklamní kampaně v resortu ministerstva zemědělství kritizuje také minulý týden zveřejněný protokol z prověrky Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ). Ministerstvo zemědělství, SZIF a Vinařský fond podle ní vydaly na kampaně podporující potraviny a víno za šest let 1,5 miliardy korun, aniž by zjišťovaly přínos kampaní. V některých tendrech na kampaně byl porušen zákon o veřejných zakázkách. Podle současného vedení ministerstva se pochybení vztahují k předchozím vedením resortu, nová pravidla by prý měla chybám zabránit.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down