Ministerstvo zemědělství zahájilo novou fázi komunikace s veřejností i s médii. Otevřelo své profily na sociálních sítích Twitter, Facebook a na kanálu YouTube. Ministr zemědělství Marian Jurečka na tiskové konferenci uvedl, že cílem je poskytovat aktuální informace z resortu a snadnější dostupnost pro uživatele internetu. Ministr informoval i o aktuální situaci s ruskými sankcemi a o postupu žňových prací.
„Ministerstvo zemědělství se nově zřízenými profily na sociálních sítích otevírá většímu množství lidí, kteří se zajímají o zemědělské, potravinářské, lesnické, vodohospodářské a další novinky. Na sociálních sítích najdou vše podstatné, co se v resortu děje,“ řekl ministr zemědělství Marian Jurečka. Ministerstvo chce například zvát novináře na tiskové konference i oznamovat zásadní novinky nejprve prostřednictvím Twitteru.
Na tiskové konferenci představil ministr zemědělství Jurečka nové komunikační kanály, ze kterých se zájemci dozvědí i o akcích pořádaných Ministerstvem zemědělství pro veřejnost. Kromě aktualit, tiskových zpráv nebo informací o dotacích se tak lidé na sociálních sítích ministerstva například dozví o projektu Poznej svého farmáře, díky kterému mohou navštívit vybrané farmy a ochutnat na nich regionální potraviny.
Adresy na účty Ministerstva zemědělství na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/ministerstvozemedelstvicr
Twitter: https://twitter.com/MZeCr
YouTube: https://www.youtube.com/user/MINISTZEMEDELSTVI
Ministr Jurečka dále oznámil spuštění dotazníkového formuláře na homepage webu Ministerstva zemědělství. Jde o nový informační kanál určený pro odbornou i laickou veřejnost. Prostřednictvím formuláře bude možné zaslat svůj dotaz podle tematických oblastí Ministerstva zemědělství a odpověď dostane tazatel nejen do svého e-mailu, ale současně se zobrazí i na webu ministerstva pod tematicky příslušným polem. Zde bude tedy zpětně dohledatelný celý souhrn otázek a odpovědí.*