Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) pro letošek definitivně zrušil tendr na propagaci značky kvalitních potravin Klasa. Účel smlouvy již nyní nelze naplnit, zdůvodnil fond v tiskové zprávě své rozhodnutí. Veřejnou zakázku v předpokládané hodnotě 158 milionů Kč vypsanou loni v srpnu, původně vyhrály společnosti McCann-Erickson Prague a International Advertising Agency. Soutěž následně zrušil antimonopolní úřad. Nového vítěze se již fondu vybrat nepodařilo.
Proti původnímu verdiktu hodnoticí komise ze 7. ledna 2014, podle něhož podaly nejlepší nabídku právě dvě výše uvedené společnosti, se odvolal další z uchazečů, firma Communica, jež se poté přejmenovala na Digitalcom.
ÚOHS na tento podnět nabídku přehodnotil a rozhodl, že neobsahovala vše, co měla, a vítězné firmy proto měly být z výběrového řízení vyloučeny. Hodnoticí komise však namísto toho pouze nechala vítěze nabídku doplnit a 9. ledna vybrala firmu McCann-Erickson jako vítěze. Antimonopolní úřad pak zakázku znovu, tentokrát definitivně, zrušil koncem července.
Fond jmenoval 19. srpna novou hodnoticí komisi, která vyzvala společnost Digitalcom, jejíž nabídka byla vyhodnocena po vyloučení vítěze jako nejvýhodnější, k předložení doplňujících dokumentů. Digitalcom na to odpověděl až 11. listopadu.
"I v případě nejzazšího možného uzavření smlouvy v polovině prosince 2014 nelze komunikační podporu v roce 2014 realizovat a komise doporučila zadavateli výběrové řízení zrušit," uvedla mluvčí SZIF Vladimíra Nováková. Fond následně 26. listopadu tendr definitivně zrušil.*