Italský výrobce kávy Lavazza chce koupit dvě francouzské kávové značky L'Or a Grand’Mère. Akvizice je součástí plánu zahraniční expanze italské firmy. Lavazza v prohlášení cenu nezveřejnila, informované zdroje agentuře Reuters řekly, že Lavazza za obě značky nabídla více než 600 milionů eur (16,7 miliardy Kč). Značka Grand’Mère patří firmě Mondelez International a L'OR společnosti D.E. Master Blenders 1753. Obě značky byly nabídnuty k prodeji kvůli fúzi kávových divizí obou společností, díky které má vzniknout druhý největší producent kávy na světě za firmou Nestlé. Nová firma by však ovládala více než 60 procent trhu s kávou ve Francii. Aby získala povolení k fúzi, musí proto část svých aktivit v zemi prodat.
Lavazza je sedmým největším producentem kávy na světě. Generální ředitel společnosti Antonio Baravalle na počátku letošního roku oznámil, že chce, aby firma zvýšila podíl příjmů ze zahraničí na svých celkových příjmech na 70 procent ze současných 46 procent. Ke splnění tohoto plánu chce využít i akvizice. Firma podle něj má zdroje na financování expanze. O značky měly podle zdrojů zájem také izraelská firma Strauss Group a čtyři soukromé investiční firmy. Lavazza však nakonec zůstala jediným zájemcem, který podal závaznou nabídku. L'Or mimo jiné vyrábí kávové kapsle vhodné pro přístroje Nespresso firmy Nestlé. Roční obrat obou francouzských značek se podle zdroje pohybuje kolem 300 milionů eur.
Lavazza vykázala v roce 2013 hrubý provozní zisk 245,7 milionu eur a příjmy 1,34 miliardy eur. Kromě Itálie patří mezi její největší trhy Británie, Německo a USA. Firma se 120letou historií má výrobní závody v Itálii, Indii a Brazílii.*