Pivovar Zubr posiluje svoji pozici investováním do vybavení a servisní podpory restaurací a pivnic

Pivovar Zubr ročně investuje několik desítek milionů korun do vybavení a servisní podpory restaurací a pivnic, aby posílil svoji pozici v této důležité části pivního trhu a zvýšil úroveň čepování piva. Pivovar zároveň začal oceňovat Pečetí kvality provozovny, které o čepované pivo správně pečují. Pečeť kvality získalo prvních 31 restaurací a pivnic, řekl ředitel Pivovaru Zubr Tomáš Pluháček.

Investice do servisu, náhradních dílů i vybavení restaurací se pohybují kolem 30 milionů korun ročně, řekl Pluháček, podle kterého tyto mnohamilionové investice na podporu odběratelů z řad provozovatelů gastronomických zařízení jsou nutné. Zdůvodnil to tím, že konzument, který dnes přijde do restaurace a dostane špatné pivo, většinou z toho obviní pivovar. V tu chvíli ho totiž nenapadne, že problém může mít i provozovatel.
Od loňského podzimu proto Pivovar Zubr oceňuje Pečetí kvality restaurace, které se dobře starají o čepované pivo. Pluháček odhadl, že Pečeť kvality by do příštího roku mohly získat dvě stovky restaurací.

Výslednou kvalitu čepovaného piva podle Pluháčka ovlivňuje čistota pivních sklenic, pravidelná údržba výčepní techniky, správná teplota skladování sudů i jejich natlakování čistým plynem. Na kvalitu čepovaného piva mají vliv nejen výrobní postupy, složení a suroviny, ale stejně důležitá je také péče o pivo poté, co opustí brány pivovaru, řekl.
Pivovar Zubr zásobuje více než tisíc restaurací a pivnic v Česku a na Slovensku. Zhruba 65 procent piva loni přerovský pivovar prodal v sudech a zbývající část výstavu připadla na lahve, plechovky a PET láhve. Patří mezi pivovary mezi výjimky, protože stále prodává více piva v sudech než v ostatních typech obalů, podotkl Pluháček.
Vedení Pivovaru Zubr spolu se sesterskými pivovary v Litovli a Hanušovicích nyní uvažuje o vybudování sítě vlastních značkových restaurací, konečné rozhodnutí zatím podle Pluháčka nepadlo. Sítě značkových restaurací provozovaných formou franšízy mají v Česku především největší pivovarské skupiny. Například Plzeňský Prazdroj síť Pilsner Urquell Original restaurant, Pivovary Staropramen koncept Potrefená husa a Budějovický Budvar restaurace Budvarka.
Loni Pivovar Zubr uvařil 240 000 hektolitrů piva, což je stejné množství jako v roce 2013. Prodej piva vloni nepříznivě ovlivnilo studené a deštivé léto. Vývoz se na loňském prodeji Pivovaru Zubr podílel zhruba 20 procenty. Hlavním vývozním teritoriem zůstalo Slovensko. Pivovar loni vyvážel také do Švédska, Estonska či Finska.
Pivovar Zubr patří do pivovarnické skupiny středomoravských pivovarů Zubr, Holba a Litovel. Jejich roční výstav je do milionu hektolitrů piva. Závody prodávají svá piva především na Moravě a ve východních Čechách.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down