V nabídce zboží českých internetových obchodů postrádají lidé nejvíc sortiment potravin, chybí pětině lidí. Vyplynulo to z průzkum výrobce a provozovatele e-shopů NetDirect. Kromě potravinářských výrobků Čechům v e-shopech chybí nábytek a bytové doplňky, stavebniny či léky.
S šíří nabídky tuzemských internetových obchodů je bez výhrad spokojena necelá polovina Čech, nějakou výhradu k šíři sortimentu má 52 procent lidí. Nejnáročnější jsou v tomto směru mladí lidé do 26 let.
Minimálně jednu z hlavních kategorií zboží postrádá v nabídce českých internetových obchodů skoro 70 procent z nich. S rostoucím věkem nároky Čechů klesají. Nabídka e-shopů přijde v některém směru nedostatečná zhruba 40 procentům lidí nad 45 let.
On-line nabídku potravin považuje za nedostatečnou téměř pětina respondentů, více muži než ženy. Zatímco lidem po padesátce potraviny na internetu nechybí, 30 procent mladých by podle průzkumu chtělo potraviny v nabídce e-shopů vidět mnohem častěji.
"Trend nákupu potravin po internetu už se začal prosazovat i u nás, což se projevuje rostoucím počtem firem, které takovou službu nabízejí. Lze očekávat, že jich do konce roku ještě několik vznikne," uvedl obchodní ředitel NetDirectu Marek Krška.
Nábytek a bytové doplňky chybí na internetu pětině žen. Za další částečně nedostatkové zboží v e-shopech považují Češi stavebniny, uvedlo to 17 procent respondentů. Dvanáct procent respondentů by si přálo také širší on-line nabídku léků a drogerie.*