Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) vypsal veřejnou zakázku na propagační a informační kampaň pro podporu regionálních potravin. Maximálně chce za kampaň během dvou let zaplatit 57 milionů korun, informoval dnes SZIF. Zakázka je poprvé rozdělena na dvě části. Za 33 milionů bude muset firma vymyslet propagaci a mediální kampaň, aby lidé věděli, proč se jim vyplatí koupit výrobek se značkou Regionální potravina. Druhá část soutěže je zaměřená na zajištění ochutnávek na výstavách a v obchodních řetězcích nebo příprava vánoční roadshow s výrobci.
Zájemci se mohou hlásit do 14. října. "Výsledkem úspěšné komunikace bude, aby spotřebitel znal přednosti tuzemské regionální produkce, jako zákazník při nákupu tyto potraviny preferoval a vytvářel tlak na prodejce, aby je měli ve svých prodejnách," řekla mluvčí SZIF Vladimíra Nováková.
Značku Regionální potravina uděluje ministerstvo zemědělství (MZe) od roku 2010 na základě regionálních soutěží výrobců. Letos ji nově získalo 107 výrobků.
SZIF na začátku června dostal přihlášky od 18 agentur s 34 nabídkami na dvouletou zakázku na propagaci kvalitních potravin a značky Klasa. Její předpokládaná hodnota včetně započítání dvacetiprocentní opce činí 298 milionů Kč bez daně z přidané hodnoty. Tendr je rozdělen na čtyři menší části. Devítičlenná komise od začátku června o vítězích jednotlivých částí nerozhodla. "Hodnotitelská komise jede na plné obrátky," řekla k tomu Nováková.
Reklamní kampaně v resortu ministerstva zemědělství čelí dlouhodobé kritice. Kritizoval ji například Nejvyšší kontrolní úřad. MZe, SZIF a Vinařský fond podle něj vydaly na kampaně podporující potraviny a víno za šest let 1,5 miliardy korun, aniž by zjišťovaly přínos kampaní. V některých tendrech byl prý porušen zákon o veřejných zakázkách. Podle ministerstva se pochybení vztahují k předchozím vedením resortu.*