Síť farmářských obchodů Sklizeno loni zvýšila tržby o 61 procent na 241 milionů korun. K růstu obratu pomohlo rovněž otevření nových prodejen, loni jich přibylo šest. Sklizeno také otevřelo svou první restauraci v novém konceptu. Informovala o tom společnost Sklizeno.
Celkem má síť 19 prodejen, z toho jednu na Slovensku v Bratislavě. Jak uvedl zakladatel Sklizeno David Kukla, v roce 2015 se jim podařilo především prostřednictvím franšízových partnerů otevřít prodejny v zákaznicky velmi atraktivních lokalitách obchodních a administrativních center. Nyní společnost jedná o otevření dalších tří obchodů.
V obchodních centrech se Sklizeno snaží zaujmout zákazníky v jiné kvalitativní a cenové úrovni, než jsou zákazníci tradičních řetězců. Potravinářské řetězce berou prodejny Sklizeno jako konkurenci a jsou obchodní centra, kde jejich vstup proto blokují. Někde ale síť Sklizeno ale nákupní centra oslovují i sama, dodal Kukla.
Loňský rok podle Kukly patřil biopotravinám, u kterých se neustále zvyšuje jak poptávka, tak nabídka. Prodeje biopotravin v síti stouply meziročně o více než 20 procent. Největší nárůst zájmu ale firma registruje u speciálních potravin, jako jsou bezlepkové, bezlaktózové nebo superfoods (potraviny s vysokým obsahem živin, vitamínů a minerálů), jejichž prodeje stouply meziročně dvojnásobně.*