Příspěvky do marketingového fondu budou povinné

Posílání peněz do marketingového fondu, který by měl propagovat české potraviny, bude povinné pro zemědělce, potravináře i obchodníky. Uvedla to mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková. Vznik fondu se ale odkládá, podle resortu je nutné změnit zákon o Státním zemědělském intervenčním fondu. Nejdřív by marketingový fond mohl být spuštěný v roce 2018, dodala Ježková.

Výše příspěvku zatím není známá. K penězům od podnikatelů by měl přispívat svými zdroji také stát. "Základní prvky fungování a realizace činnosti marketingového fondu vycházejí z předpokladu povinného odvodu (příspěvku) všech dotčených subjektů, tj. zemědělců, potravinářů a obchodníků," uvedla mluvčí. Po zavedení fondu volají hlavně producenti potravin. Cílem fondu by měla být propagace kvality českých zemědělských produktů a potravin. Zatím není jasné, podle čeho se budou odvody určovat u jednotlivých komodit či zda nebudou z povinnosti přispívat vyčleněni malí producenti a obchodníci. Ministerstvo již nyní podporuje značky kvality Klasa a Regionální potravina. V dubnu skončil tendr na propagaci značky Klasa, za dvouletou propagaci stát zaplatí 298 milionů korun. K podpoře tuzemských výrobků také Potravinářská komora letos spustila projekt cechovních norem.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down