Tuzemský trh s balenou zmrzlinou v uplynulém roce vzrostl podle útrat i prodaného objemu. Lidé za ni od loňského června do konce letošního května vydali 3,19 miliardy korun, což je zvýšení o 10,6 procenta. V obchodech s potravinami, smíšeným zbožím a na čerpacích stanicích jí nakoupili téměř 2,6 milionu litrů, tedy o 7,8 procenta víc. Vyplývá to z údajů analytické společnosti Nielsen. Nárůst zřejmě podpořilo teplé počasí loňského léta.
Podle Michala Čepka z klientského oddělení společnosti stála zmrzlina v posledním roce průměrně 85 korun za litr. Cena tak pomalu roste, před pěti lety se litr ledové pochoutky v Česku prodával v průměru za 75 korun. V posledních letech klesla podle Čepka důležitost rodinných balení zmrzlin. Zatímco v roce 2013 činil prodej vaniček a kyblíků se zmrzlinou 61 procent prodejních objemů, v posledním roce již jen 54 procent. Z hlediska tržeb tvoří dvě třetiny prodejů jednoporcové zmrzliny. Mezi nimi vévodí zmrzliny na dřívku, které tvoří 67 procent prodejů. Podle firmy Prima, která patří spolu s Algidou k předním zmrzlinářským firmám na českém trhu, loňské teplé počasí obchodům přálo. "Naše prodeje byly rekordní. Můžeme hovořit o tom, že výsledky byly nejlepší za celou naši historii. Trh je ustálený a Prima si drží řádově třetinový podíl všech prodejů," řekl manažer značky Lukáš Dědek. Společnost Fruitisimo zaznamenala během loňského července a srpna meziroční nárůst prodeje zmrzliny skoro o čtvrtinu. Celkem si lidé v ČR koupí ročně téměř 31,15 milionu litrů zmrzliny. Na hlavu jí tak snědí zhruba 3,2 litru za rok. Tím se Česko řadí do evropského průměru.*