Budějovický Budvar chce do roku 2020 investovat do svého rozvoje 1,5 miliardy korun. Pivovar tím reaguje na fakt, že se jeho produkce přiblížila výrobním i logistickým hranicím. Budvar loni prodal více než 1,6 milionu hektolitru piva, což je nejvíce v historii podniku. Za deset let zvýšil pivovar výstav o 39 procent. Ukázaly to auditované obchodní a hospodářské výsledky národního podniku, které Budějovický Budvar zveřejnil. Pivovar meziročně navýšil výstav o deset procent. Na celkovém exportu piva z České republiky se loni Budvar podílel téměř 22 procenty.
Podle odhadů by plánované investice ve výši 1,5 miliardy korun měly do roku 2019 navýšit výrobní kapacitu pivovaru o 20 procent. Byl už ukončen první projekt strategie rozvoje podniku – přetlačné tanky. Nyní se podle sládka Budvaru Adama Brože zahajuje výstavba logistického centra. Pivovar rovněž začal projektovou přípravu k rozšíření sklepů a stáčírny lahví. V roce 2020 by výroba měla překonat dva miliony hektolitrů piva.
Loňské výsledky ve všech směrech překonaly plánované očekávání vedení podniku. Výkony dosáhly hodnoty 2,47 miliardy korun – meziročně o 5,6 procenta více. Zisk před zdaněním meziročně stoupl téměř o 14 procent téměř na 350 milionů korun, uvedl ekonomický ředitel Budvaru Petr Žáček.
Pivovar větší část své produkce prodá na zahraničním trhu. Loni to bylo přibližně 898 000 hektolitrů piva, zatímco v tuzemsku se jednalo zhruba o 703 000 hektolitrů. Jak řekl obchodní ředitel pivovaru Robert Chrt, klesla roční spotřeba piva na osobu. Loni to bylo 143 litrů, v minulosti až 160 litrů. Dá se očekávat, že tento trend bude asi pokračovat, poznamenal.
Budvar vyváží pivo do 76 zemí světa. Vzhledem k politické situaci mírně oslabil export do Ruska a na Ukrajinu. Z celkového prodeje představují 85 procent produkty značky Budweiser Budvar. Zbytek pak patří Pardálu.*