Před velikonočními svátky výrazně rostou prodeje dražších potravin a tvrdého alkoholu. Kromě surovin na přípravu velikonočních pokrmů se zvyšuje zájem o jehněčí maso, prémiové uzeniny či dražší čokolády, vyplývá z agenturní ankety mezi prodejci. Jen za jídlo je nejvíce Čechů (40 procent) ochotno utratit do 500 korun, ukázal průzkum společnosti Ipsos pro Tesco.
Nejpopulárnější připravované pokrmy na Velikonoce jsou beránek a mazanec, peče je 73, respektive 68 procent Čechů, nádivku si peče 51 procent lidí. Uzené maso kupuje 26 procent lidí a jehněčí maso šest procent. Velikonoční svátky jsou spjaty s domovem, pouze osm procent lidí využívá možnost víkendu a odjíždí pryč, vyplývá z průzkumu pro Tesco.
"Zákazníci více poptávají prémiové produkty, jehněčí maso, kvalitní uzeniny, cukrovinky, dražší alkohol," uvedla Michala Gregorová z on-line supermarketu Rohlik.cz. Zákazníci letos poptávají zdravější varianty klasických velikonočních dobrot, zájem je třeba o špaldového beránka, dodala. K velikonočním nákupům patří zvýšený zájem o sortiment na pečení, jako jsou mouka, cukr, olej, ořechy či mandle. "Stále převládá prodej surovin, ze kterých zákazníci pečou sami doma," uvedl Michael Šperl z Kauflandu. Podle Globusu roste každý rok poptávka po hotových mazancích o deset procent.
Zhruba 40 procent Čechů utratí za velikonoční jídla a výslužku téměř stejnou částku jako za obvyklý nákup. Za jídlo je 40 procent Čechů ochotno utratit do 500 korun, 28 procent více než 500 korun a pětina si vystačí s částkou od 100 do 300 korun. Před Velikonocemi končí nejčastěji v nákupních košících Čechů i tvrdý alkohol, kupuje ho 63 procent lidí. V průměru za něj utratí do 300 korun.*