Češi mají o ovoce a zeleninu netradičních tvarů zájem, někteří obchodníci proto rozšiřují její prodej. Například Tesco zvýší počet prodejen v České republice, kde jsou v nabídce nedokonalá jablka, mrkve, řepy či brambory, z 12 na 23. Také on-line supermarket Rohlik.cz chce letos navýšit nabídku takových potravin. Jako první začal křivé okurky, mrkve či brambory loni nabízet Penny Market. Obchodníci tyto výpěstky nabízejí se slevou deset až 50 procent.
"Na pilotní projekt máme velmi pozitivní hlasy od našich zákazníků. I z toho důvodu rozšiřujeme počet obchodů, kde bude ovoce a zelenina nestandardních tvarů a velikostí k dostání," uvedl komerční ředitel společnosti Tesco pro čerstvé potraviny Patrik Dojčinovič. Rohlik.cz má v nabídce "křivou" mrkev a brambory od českých farmářů. Ty se podílí na celkových prodejích těchto druhů zhruba pětinou. "Hned jak začne sezóna, nabídku opět rozšíříme o další českou produkci, například papriky, okurky či řepu," řekla mluvčí Michala Gregorová. Mezi největší dodavatele nestandardních výpěstků patří Odbytové družstvo Polabí. "V OD Polabí s oblibou říkáme, že je to zelenina s příběhem. Třeba taková pokroucená mrkev svůj netradiční tvar získá díky tomu, že roste kolem nějaké překážky, např. kamene či kořene, kterou musí překonat. I když není rovná, je stejně kvalitní jako ta standardní," uvedl obchodní ředitel OD Polabí Petr Štefko.*