Kvůli úbytku domácích konzumentů se bavorské pivovary stále více zaměřují na české pivaře, u nichž díky dlouhodobě vysoké konzumaci piva na hlavu cítí velký potenciál. Ze zahraničních návštěvníků středních a menších pivovarů i pivnic tvoří dnes Češi nejvyšší podíl, a to více než 20 procent. Uvedla to Theresa Schmidová, marketingová ředitelka středního pivovaru Kuchlbauer z Abensbergu, při prezentaci v Plzni.
Rodinný pivovar s roční výrobou 100 000 hektolitrů nabízí zákazníkům i stálou expozici rakouského umělce Friedensreicha Hundertwassera, jenž navrhl symbol pivovaru – 35 metrů vysokou věž, která tam stojí od roku 2010. Díky ní podle Schmidové zvyšují prodeje, i když spotřeba piva v Bavorsku klesá. Bavorsko, kde sídlí polovina z 1400 německých pivovarů, přitom v minulosti vévodilo světu největší spotřebou, vyšší než v České republice, které nyní vede se zhruba 140 litry piva na hlavu.
Podle Schmidové se lidé v Bavorsku více orientují na regionální nápoje než na světově známé velké značky. Bavoři jsou zvyklí na své chutě a navíc jsou velcí patrioti, a proto se do Bavorska málo piv importuje. Ani levnější česká piva (zhruba o polovinu) by neuspěla, uvedla. Oproti Čechům, kteří v posledních letech opouštěli hospody, fungují stále bavorské pivnice jako místa setkávání.