Vznik nového marketingového fondu, který měl propagovat české potraviny od roku 2018, ministerstvo zemědělství zatím odložilo. Už loni v létě uvádělo, že bude potřeba změnit zákon o Státním zemědělském intervenčním fondu, nyní však nepředpokládá, že by se legislativa mohla změnit do konce mandátu současné sněmovny. Uvedla to mluvčí resortu Markéta Ježková.
Do fondu, který měl propagovat české potraviny, měli podle původních resortních plánů posílat povinně peníze zemědělci, potravináři i obchodníci. Po zavedení fondu volali hlavně producenti potravin. Cílem fondu měla být propagace kvality českých zemědělských produktů a potravin. "Realizace marketingového fondu je stále ve fázi příprav a nepředpokládá se, že legislativní proces bude zahájen ještě v tomto volebním období. Forma jeho případného předložení do legislativního procesu tedy není nyní aktuální," sdělila Ježková. Ministerstvo již nyní podporuje značky kvality Klasa a Regionální potravina. Loni v dubnu například bylo vysoutěžené pokračování propagace značky Klasa, za dvouletou propagaci stát zaplatí 298 milionů korun.*