Je odvěkou pravdou, že je stále co zlepšovat, a tímto heslem se snažíme řídit i my v ČSOB Pojišťovně. V letošním roce jsme například změnili způsob likvidací tak, aby byl flexibilnější
a rychlejší než v minulých letech. Původně byly likvidace v ČSOB Pojišťovně prováděny externími partnery. Mělo to své výhody, ale také nevýhody. Mezi nevýhody patřila například delší časová prodleva mezi hlášením, prohlídkou či výplatou pojistné události. To je obzvláště v době sklizní velice problematické a stresující. Proto jsme se rozhodli tuto situaci změnit. Rozhodli jsme se, že klient bude do 24 hodin od nahlášení pojistné události kontaktován přímo likvidátorem, který má škodu na starosti a společně s klientem se domluví na nejvhodnějším termínu prohlídky. Ovšem toto krátké časové rozmezí by v případě externích likvidací bylo obtížně splnitelné, a proto přišlo na řadu další rozhodnutí, a to „obout gumáky“ a pojistné události zlikvidovat vlastními silami. Ovšem zde to zdaleka nekončí.
Dalším předsevzetím, které jsme si v ČSOB Pojišťovně dali, bylo vyplatit většinu pojistných událostí do sedmi pracovních dní od konečné prohlídky. Jak se
nám splnění našich vlastních cílů podařilo naplnit, si mohli letos od května ověřit všichni klienti, kteří měli nějakou škodu na plodinách, nebo zvířatech. Doufám, že převážná většina z nich bude souhlasit, že naše cíle nebyly přehnané a opravdu jsme je kontaktovali do 24 hodin a pojistná událost byla vyplacena do sedmi pracovních dní od uzavření. Aby celý tento proces mohl být co nejefektivnější, a hlášení pojistných událostí (hlavně v případě poškození většího množství plodin) co nejpohodl - nější, založili jsme speciální e-mailovou schránku zemedelstvi@csobpoj.cz. Na tuto schránku mohou naši klienti hlásit veškeré pojistné události, které se staly na plodinách a hospodářských zvířatech. Klientovi následně přijde automaticky generovaný e-mail, který potvrdí přijetí zprávy, a zároveň klient obdrží další instrukce, z nichž se dozví, co bude následovat. Ovšem pokud někomu nevyhovuje forma hlášení škod e-mailem, je zde stále možnost hlásit pojistné události na telefonní lince +420 800 100 777.
Samozřejmě změnou likvidací to zdaleka nekončí. V ČSOB Pojišťovně jsme v zemědělském pojištění provedli daleko více změn, které ovšem klient navenek tak nepocítí, ale určitě budou mít pozitivní vliv na pružnost a rychlost celého zemědělského pojištění. Jednou z takových dalších změn, které nejsou pro klienta tolik znatelné, ale zpříjemní jeho spolupráci s pojišťovnou, je úprava vzoru pojistné smlouvy, kterou připravujeme pro pojištění plodin i zvířat v roce 2018. Rámec a obsah pojistné smlouvy i pojistné podmínky zatím zůstávají beze změn, ale forma pojistné smlouvy se změnila tak, že pojistná smlouva je nyní štíhlejší a všechny důležité informace klient najde na jednom jediném listu. Tím pádem nemusí listovat celou smlouvou a hledat, kde má spoluúčast,
kde je přehled pojištěných rizik, jaké má roční pojistné, nebo jaký je splátkový kalendář. Zkrátka, všechny tyto informace klient nalezne na jednom jediném, posledním listu pojistné smlouvy.
Těmito změnami to však nekončí. Snažíme se neusnout na vavřínech a postupně pro klienty připravujeme další menší či větší změny, které budou směřovat jen a jen k větší spokojenosti našich klientů. Proto se nebojte zeptat svého pojišťovacího zprostředkovatele, nebo jste-li klientem ČSOB banky svého firemního bankéře, na nabídku zemědělského pojištění od ČSOB Pojišťovny. Pojišťovny, která na sobě pracuje, a snaží se být pro své klienty partnerem, na kterého se mohou spolehnout.
Zdeněk Rejzek,
specialista na zemědělské pojištění,
ČSOB Pojišťovna, a. s.