Přednímu českému zpracovateli masa, Kosteleckým uzeninám z koncernu Agrofert loni vzrostly tržby za řeznické a uzenářské zboží o devět procent na 5,29 miliardy korun. Čistý zisk meziročně vzrostl o 3,5 procenta na 80 milionů korun. Společnost to uvedla ve výroční zprávě. Ředitel firmy Michal Jedlička řekl, že v příštích dvou letech firma plánuje investice zhruba za 600 milionů korun. Především se chce zaměřit na krájecí centrum v Kostelci u Jihlavy a na rozšíření provozu v Plané nad Lužnicí, kde zpracovává vepřové.
Měsíčně se v Kostelci porazí mezi 2000 a 2500 kusy skotu, meziročně se tento počet dlouhodobě zvyšuje o pět až deset procent. V Plané roste i výroba vepřového masa, aktuálně tvoří 26 procent české produkce. Naprostou většinu prasat bere od firem z koncernu, 15 procent pak od nezávislých farmářů, veškeré vepřové je tak podle něj české. Hovězí pochází z 95 procent z českých chovů, zbytek je ze Slovenska.
Společnost se snaží o maximální robotizaci a automatizaci výroby. Podle Jedličky trh požaduje co nejmenší balení, což je pro výrobce pracnější. Lidskou práci mají zastat nové výrobní linky, které by měly být hotové do konce letošního roku v Kostelci a do konce příštího roku v Plané. Samy budou krájet, zakládat salámy do kráječe a následně je dávat do 100 až 200gramových balení.*